Finanční prostředí prochází výraznou proměnou. Velké technologické společnosti (Big Tech) jako Apple, Google a Amazon se totiž postupně snaží proniknout do světa plateb. Tradiční banky proto nemají moc na výběr a rychle se snaží měnícímu se prostředí přizpůsobit. Jedním z nejjednoduších řešení nastalé situace je nákup už fungujícího FinTechu, a tím rychlý přístup k už fungujícím moderním technologiím.
Podle nedávné zprávy Economist Intelligence téměř polovina bank zvažuje akvizici většinových podílů ve FinTech společnostech, aby posílily svou nabídku platebních služeb a udržely si náskok před konkurencí. Tento krok je veden poznáním, že velké technologické firmy mají výhodu, pokud jde o uživatelská data, dosah na zákazníky a technologické znalosti.
Za posunem směrem k Big Techu v oblasti plateb stojí měnící se preference spotřebitelů. Mladší generace stále více dbá na bezproblémový uživatelský zážitek, který nabízejí „super aplikace“ jako Apple Pay a Google Pay. Mladí lidí jsou při každodenních transakcích méně závislí na tradičních bankách a dávají přednost snadné integraci plateb s dalšími online službami.
Rostoucí vliv Big Techu ve finančním sektoru
Problémem pro Big Tech mohou brzo být jednotlivé lokální regulační orgány. Tradiční banky totiž prosazují rovné podmínky pro všechny a tvrdí, že velké technologické společnosti musí podléhat stejným pravidlům a regulacím jako tradiční finanční instituce.
Zatímco banky hledají pomoc u FinTechových společností, někteří odborníci se domnívají, že pro prosperitu obou stran může být nutný přístup založený na větší spolupráci. Vzájemným využitím svých silných stránek by banky a velké technologické firmy mohly vytvořit inovativnější a konkurenceschopnější platební prostředí, které by odpovídalo vyvíjejícím se potřebám spotřebitelů.
FinTech rychle mění způsob, jakým lidé spravují své finance a činí investiční rozhodnutí. Tradiční služby poskytované klasickými finančními institucemi jsou často omezené, pokud jde o jejich dostupnost, cenové podmínky a personalizaci. FinTech však často dokáže nabídnout inkluzivnější, na datech založený a uživatelsky přívětivější přístup k finančním službám.