Zdroj: Mallpay, CEO Adam Kolesa

Fintech Mallpay má za sebou úspěšný rok. Přilákal stovky tisíc nových klientů, zdvojnásobil počet transakcí a jeho platební karty, které zdarma prodlužují záruku na koupené zboží na 3 roky, se začínají objevovat v peněženkách Čechů stále častěji. Počet pravidelně nakupujících poprvé přesáhl hranici 100 tisíc, báze klientů přesáhla 400 tisíc a pokrytí v síti partnerů stouplo víc než padesátinásobně.

Mallpay loni představil zjednodušení nabízených účtů a nové karty, vydávané zdarma ke každému ověřenému účtu Plus. Právě to se ukázalo jako trefa do černého. Přestože byly představeny až v říjnu, za pouhé dva měsíce dokázaly přilákat tisícovky zájemců. K hlavním benefitům Mallpay karet – o rok delší záruce zdarma nebo bezplatnému pojištění proti krádež a rozbití – si klienti rychle našli cestu. Do konce roku se tak počet majitelů karty přiblížil k hranici 7500, meziročně vzrostl o celých 650 % a v současné chvíli je využívá necelých 10 tisíc uživatelů.

Počet plateb, které přes tento FinTech klienti realizovali, stoupl za jediný rok na dvojnásobek – konkrétně přesáhl hranici 255 tisíc transakcí. Tahounem růstu se staly především zmíněné Mallpay karty, které se na něm v loňském roce podílely již skoro ze 60 procent. A rekordně vzrostla i celková hodnota plateb – vůbec poprvé s ním Češi zaplatili zboží nebo služby za více než 300 milionů korun.

Adam Kolesa, CEO Mallpay komentuje uplynulý rok následovně: „Zpětně viděno to pro nás byl opravdu těžký rok. Hned dvakrát jsme se museli vrátit ze slepé uličky, přiznat si, že náš produkt není dost dobrý. Na druhou stranu pouze kompletní překopání části služeb nám umožnilo zůstat službou s nadšenými klienty. A je to poznat – měsíčně přibývají zhruba dva tisíce našich Mallpay karet, které lidé okamžitě aktivně využívají – v Česku i cizině, na platby i výběry z bankomatů.“ Obratem k tomu navíc dodává, že jakkoli jsou na sebe interně ve FinTechu přísní, je na místě spokojenost.

mall_pay_nove_logo_IIc

Zdroj: Mallpay

Rekordní byl loňský rok také v počtu partnerů, u kterých je s touto Buy Now, Pay Later službou možné využít jednoduché platební tlačítko. To umožní odložit splatnost o 14 dní do výše 5 tisíc korun každému jen na základě ověření prostřednictvím telefonního čísla. Zatímco v roce 2020 nabídlo tuto službu 160 e-shopů a online služeb, loni se jejich počet i díky integraci Mallpay do největší platební brány ComGate dostal přes 9000. 

„Vůbec poprvé jsme umožnili odkládat i platby mimo online prostor. Díky spolupráci se startupem Qerko dnes můžete s odloženou platbou zaplatit také ve skoro tisícovce restaurací a barů,” doplnil Adam Kolesa.

Mallpay chce vybudovat ekosystém chytrého placení

Pozitivní zprávou je, že i přes turbulentní závěr roku, svíraného inflací, se platební morálka klientů Mallpay nezhoršila. V některých oblastech je dokonce lepší. Podle Adama Kolesy jsou důvody dva – v první řadě Mallpay stále vylepšuje své algoritmy, podle kterých rozhoduje, kdo může odloženou platbu využít. Druhým důvodem je stále větší znalost odložené platby mezi Čechy, kteří si od ní neslibují vyřešení svých finančních problémů.

“Odložená platba je služba, která má zvyšovat pohodlí při placení a pomáhá s cashflow domácností. Rozhodně nemůže sloužit jako nástroj k řešení finančních problémů. I z toho důvodu zhruba třetině lidí transakci nepovolíme,” zmiňuje Adam Kolesa.

Obdobným tempem jako loni chce firma růst i tento rok. V plánu je znásobit počet klientů s ověřeným účtem Plus a tím i využívaných Mallpay karet. Ty by Adam Kolesa už rád brzy viděl v roli “nejoblíbenější druhé karty v peněžence.” V letošním roce by tak klienti FinTechu mohli poprvé zaplatit zboží a služby za více než půl miliardy, počet karet by se mohl přiblížit k 30 000.

MALLPAY_platba_treti_strane

Zdroj: Mallpay

Mallpay navíc nechce být nadále vnímán pouze jako poskytovatel odložených plateb. Jeho cílem je profilovat se jako nástroj pro chytré placení – tedy platby, které jsou nejpohodlnější a nejvýhodnější na trhu, protože na sebe mají navázanou celou řadu benefitů. 

A velké plány má FinTech i pro rok 2022, několik novinek už firma představila. „Letos navazujeme například jednoduchými investicemi s každou platbou nebo možností zaslat s pomocí Mallpay platbu libovolné třetí straně – ať už to bude nájem nebo platba za telefon. A speciální službu chystáme i pro všechny, kteří využívají digitální předplatná,“ zakončuje Adam Kolesa.

Líbí se vám článek? Podpořte nás kávou. ☕

Naše články píšeme po nocích a občas musíme spánkový deficit dohnat šálkem kávy. Budeme rádi, když nás na jeden pozvete.

Avatar Autor
Lukáš Raška

Už nějakou dobu ponořen do světa FinTechu, dat, osobních financí a udržitelnosti. A chce vědět víc. Nadšený cestovatel do severských zemí.

Mallpay - recenze

Objednej, vyzkoušej, áááž pak zaplať.

Hodnocení
Přečíst recenzi