CEO Chytrý Honza Jiří Havrlant, zdroj: Chytrý Honza

Finančně technologická společnost Chytrý Honza, kterou vede Jiří Havrlant, se v loňském roce dostala poprvé ve své historii do zisku. Mimo to se jí také podařilo zvýšit obrat o 25 % na 538 milionů korun a rozšířit poradenskou síť na více než 700 poradců.

CEO a člen představenstva Jiří Havrlant, který začal ke konci roku 2020 s restrukturalizací to komentuje následovně: „Uzavřeli jsme nadmíru úspěšný rok. Na začátku loňského roku jsme stáli před mnoha různě obtížnými rozhodnutími, jak Chytrého Honzu ozdravit a vrátit mezi lídry ve světě finančního poradenství a obnovit důvěru poradců. Finální hospodářské výsledky ukazují, že se nám to povedlo. Máme stabilní základ, na kterém můžeme stavět, a plně se soustředit na další růst.”

Chytrý Honza vznikl v roce 2008 nejprve jako hypoteční portál honzovahypoteka.cz. V roce 2011 rozšířil svou působnost napříč dalšími finančními produkty a přetransformoval se ve srovnávací portál www.chytryhonza.cz. Z původní pozice tržiště a srovnávače se v roce 2015 strategicky přesunul na současnou pozici online platformy s komplexními službami pro koncové zákazníky i finanční poradce. Strukturálně se jedná o takzvaný broker pool, tedy servisní organizaci určenou pro jednotlivce i poradenské firmy.

chytrý-honza-web

Zdroj: Chytrý Honza

Uplynulý rok se FinTechu podařilo poprvé za 14 let existence ukončit se ziskem. Obrat navýšil o čtvrtinu, a to ze 431 milionu korun v roce 2020, na 538 milionů korun v loňském roce. Spolupracujícím poradcům v síti Chytrého Honzy se podařilo loni zprostředkovat hypoteční úvěry v celkové hodnotě 13,2 miliardy korun, znamenající 36% nárůst oproti roku 2020.

Měsíčně Chytryhonza.cz a Hypo-portal.cz využívá 120 000 návštěvníků, ročně 370 000 unikátních návštěvníků. Oba portály propojují síť kvalifikovaných poradců Chytrého Honzy s lidmi, kteří potřebují poradit se správným výběrem finančních produktů.

Chytrý Honza sleduje současné trendy

Přesunem finančního poradenství do online prostředí se proměnil i způsob akvizice klientů. Síla leadů jako prostředku k získávání klientů se odráží i v růstu tohoto segmentu, který skokově vzrostl o 260 procent.

„Poslední krizové roky přinesly digitalizaci i do finančně-poradenského odvětví. Akvizice klientů proto probíhá čím dál více skrze online kanály. To se potvrzuje četnými kvalitními leady skrze oba naše portály Chytrýhonza.cz a Hypo-portal.cz. Zároveň díky portálům sledujeme změny trendů v poptávce po finančních produktech. Potvrzuje se stále nižší zájem o hypoteční produkty, kterou však na druhou stranu vyvažuje poptávka po životním pojištění či investicích,” komentuje změny trendů Havrlant.

Zdroj: Tisková zpráva

Avatar Autor
Lukáš Raška

Už nějakou dobu ponořen do světa FinTechu, dat, osobních financí a udržitelnosti. A chce vědět víc. Nadšený cestovatel do severských zemí.

Líbí se vám článek? Podpořte nás kávou.

Naše články píšeme po nocích a občas musíme spánkový deficit dohnat šálkem kávy. Budeme rádi, když nás na jeden pozvete.

☕️ Chci vás pozvat!