Zdroj obrázku: Pixabay
Jaké jsou makroekonomické výhledy podle Bena Laidlera, stratéga pro globální trhy ve společnosti eToro, v oblasti akcií (evropských) luxusních značek? Právě na tuto oblast si díky Benovi přiblížíme v dnešním článku, který jsme pojali ve čtyřech částech, které se týkají současného úspěchu luxusních značek, vlivu pandemie na tento sektor, výhledů do budoucna a současnou situaci v Evropě.
Úspěch luxusu
V pandemii byly akcie luxusních značek silně výkonné, což je možné vypozorovat z grafu níže. Úspěch slavil luxus v podobě módy, koženého zboží, ale i kosmetiky a „drahé zábavy“, jako jsou automobily, alkohol nebo sportovní oblečení. Luxusní značky se těší velké ziskovosti, díky vysokým maržím, necyklickým růstovým faktorům exkluzivity a sociálnímu statusu. Právě díky tomu si mohou dovolit vysoké nacenění. Jedná se o trendy, které se udrží i při vysoké volatilitě. Celý sektor, který převažuje v Evropě, těží ze stabilizace Číny, příznivého kurzu eura a osvojení si online prodeje s cílením na mladší zákazníky.
Pandemická situace
Situace okolo COVID-19 přinesla velké změny, a to hlavně ve výdajích souvisejícími se zážitky a cestováním. Dochází k čím dál většímu upřednostnění online nákupů před nákupem v kamenných prodejnách. Malá nabídka posílila exkluzivitu a cenotvorbu. Až třetina prodejů v Číně utrpěla ztrátu kvůli politikám ,,zero-covid“ a ,,společná prosperita“. Ve Spojených státech se snaží tuto situaci kompenzovat nadměrnými úsporami a rostoucími cenami aktiv.
Budoucí výhledy
Je pravděpodobné, že se čínská poptávka opět prosadí, a to hned jakmile se tamní ekonomika stabilizuje. Slabý kurz eura pomáhá utlumit vysoké ziskové marže. Rozmach můžeme pocítit ve světě NFT a online her, které otevírají zcela nové možnosti růstu. Na čím dál tím větším vzestupu je i udržitelnost, integrace dodavatelského řetězce a luxusních konglomerátů s více značkami jsou příčinou zvyšování vstupních bariér. V post-covidovém světě se dá očekávat jejich vzestup.
Současná situace v Evropě
Odvětví luxusu dominuje Francie, kde působí LVMH (MC.PA), Hermes (RMS.PA), Dior (CDI.PA), Kering (KER.PA), jejichž tržní kapitalizace se pohybuje okolo 100 miliard dolarů. Těsně za nimi je švýcarský Richemont (CFR.ZU) a italské společnosti Moncler (MONC.MI), Ferragamo (SFER.MI) a Tods (TOD.MI). Širší luxus často zahrnuje prestižní automobily, jako je Tesla (TSLA), Ferrari (RACE), nebo výrobce lihovin, jako je Diageo (DGE.L), Pernod-Ricard (RI.PA).
Líbí se vám článek? Podpořte nás kávou. ☕
Naše články píšeme po nocích a občas musíme spánkový deficit dohnat šálkem kávy. Budeme rádi, když nás na jeden pozvete.