Drazí čtenáři, vítejte u našeho dalšího týdeníku ze světa technologií a firem. Doufáme, že vám Ježíšek přinesl všechny dárky, o které jste si v obálce napsali. My pro vás teď máme nálož novinek, které za nás určitě stojí za pozornost. V dnešním vydání se budeme zabývat firmou Apple a zákazem importu jejich produktu, podíváme se na Figmu, pokročíme s příběhem o autopilotu Tesla a ukážeme si změny, které probíhají v jiných automobilkách. Pojďme tedy na to.

Ban na import Apple Watch produktů do USA bude pokračovat i příští rok

Jakmile máte nějakou veleúspěšnou společnost, můžete si s velkou jistotou vsadit na to, že v její historii najdete nějaký zoubek neřesti. Apple není v tomto ohledu žádnou výjimkou, což lze vidět na neustále trvajících soudních sporech.

Novým přírůstkem do této rodiny je zákaz importu na Apple Watch hodinek Series 9 a Ultra 2. Toto nařízení přišlo v platnost 21. prosince. Vydala jej mezinárodní obchodní komise. Důvodem je údajně spor se společností Masimo, která osočila Apple z krádeže několika patentů použitých právě v těchto zařízeních.

digitaltrends.com

Zákaz prodeje je platný pouze v USA, jinde ve světě je vše při starém.

Více na stránkách Techcrunch.

Adobe a přerušená akvizice firmy Figma za 20 miliard dolarů

Adobe je softwarová firma stojící za produkty jako Photoshop, Illustrator apod. Jsou to světoznámé nástroje. Již dlouho se diskutovalo o tom, že Adobe nakoupí i Figmu, která se používá třeba v případě designování webových stránek.

Pro Adobe se jednalo o skutečně velký obchod. Celková částka za akvizice se měla vyšplhat na 20 miliard dolarů. Výhodu v transakci viděly dokonce obě strany, avšak vidle do celé záležitosti hodilo regulatorní prostředí Evropy.

Přestože obě společnosti věří v přínos a benefity této akvizice, Adobe i Figma se společně domluvily na ukončení transakce. Rozhodnutí je založené na posouzení situace, ze kterého vyplývá pravděpodobný neúspěch při žádosti o povolení u regulatorních orgánu Evropské komise a britských autorit,” řekly společnosti v tiskovém prohlášení.

Pro Adobe z toho vyplývá ještě jedna neblahá nutnost, a to podmínka zaplatit miliardovou částku za tento neúspěch.

Více na stránkách Techcrunch.

Zakladatel značky Nikola odsouzen na 4 roky vězení

Firma Tesla dělala před několika lety velké vlny. Investoři se neustále hádali se skeptiky o tom, jestli má firma nějakou budoucnost, jaký je Musk lhář apod. Každá reklama se ale hodí. Na tento hype se tak navázala spousta menších značek, které se pokoušely o podobný mediální úspěch.

Jedna z takových byla právě Nikola. Tehdy se jednalo o nadějný startup, který se ale záhy ukázal jako naprostý podvod. Žádný reálný produkt, skandály a neupřímné vedení. A zatímco tyto problémy bublaly pod povrchem, cena akcií šla o 83 % vzhůru, jen aby o pár týdnů později spadla na naprosté dno. Tentokrát již však došlo i na tehdejšího CEO Trevora Miltona, který v minulém týdnu dostal 4 roky vězení za podvod na kapitálovém trhu.

Více na stránkách Techcrunch.

Oprava autopilota Tesla je nejspíš nedostatečná

V minulém týdeníku jsme si řekli o restrikcích na autopilota u Tesly. Funkce byla omezena u dvou milionů automobilů. Důvodem byla nedostatečná kontrola řidiče a jeho pozornosti při zapnuté funkci samořízení. Firma samozřejmě pracuje na nápravě. Nové uživatelské reporty z minulého týdnu bohužel vycházejí se zprávou “nedostatečné”.

Více na stránkách Techcrunch.

Intuitive Machines odsouvá start přistávacího modulu s raketou SpaceX

Vesmírný průzkum je jedna z věcí, o kterou by se mělo lidstvo velice zajímat. Naštěstí se zdá, že tato doba znovu přichází.

Intuitive Machines je společnost, která stojí za měsíčním přistávacím modulem. Ve spolupráci se SpaceX jej firma chtěla vyslat již v lednu 2024. Bohužel se muselo vše kvůli počasí posunout do dalšího okna, které je příští měsíc. IM odhaduje, že jen za tato segment měsíčních přistání vygeneruje v roce 2024 necelých 280 milionů ve výnosech.

V únoru nás tak čekají pravděpodobně dvě přistání na měsíci.

Více na stránkách Techcrunch.

Volkswagen, Porsche a Audi budou adoptovat standard nabíjecích stanic Tesla

Standardizace je skvělá zejména pro koncového uživatele, a to hlavně ve věcech jako jsou konektory, zásuvky atd. Asi si nedovedete představit, že byste měli místo USB dvacet dalších konektorů. Podobné trendy teď nastávají v elektromobilitě.

Velké automobilky jako Volkswagen, Porsche a Audi se dostaly do bodu, ve kterém chtějí najet na standard nabíjecích stanic Tesla. Takzvaný NACS, neboli North American Charging Standard, bude v každém novém elektrickém modelu Audi, Porsche atd. 

Více na stránkách Techcrunch.

SEO: firma, společnost, Tesla, regulátor

Avatar Autor
Martin Doležal

V osmnácti letech si místo parašutistického kurzu zvolil investici do akcií. Od té doby ho trhy školí každý den. Když v roce 2020 poznal kryptoměny, změnilo to jeho uvažování o celém světě. V tuto chvíli pracuje na projektu Banditize.