Společnost Mastercard představuje nový standard platebních karet Touch Card. Ten usnadňuje použití lidem s úplnou nebo částečnou ztrátou zraku. S rostoucími počty nově vydávaných karet bez reliéfního embosování je pro osoby s postižením zraku obtížnější rozeznat, jaký typ karty právě drží v ruce. Společnost Mastercard tento problém řeší jednoduchým, avšak účinným způsobem.

„Karty standardu Touch Card poskytnou přibližně 2,2 miliardy lidí po celém světě, kteří žijí s postižením zraku, větší pocit jistoty a vyšší míru inkluze a nezávislosti. Pro lidi se zrakovým postižením je velice obtížné bezpečně rozeznat platební kartu, kterou se chystají použít. Naše hmatové řešení umožní spotřebitelům snadno a bezpečně určit nejen typ karty, ale i její orientaci,“ řekl Raja Rajamannar, ředitel společnosti Mastercard pro marketing a komunikaci.

S novými kartami Touch Card společnost Mastercard zavádí systém výřezů na jedné hraně karty a vylepšuje tak stávající podobu platebních karet. Díky tomu bude možné po hmatu snadno rozeznat jak typ karty, tak i její orientaci. Kreditní karty Touch Card jsou opatřeny oblým výřezem, debetní karty širokým čtverhranným a předplacené trojúhelníkovým. Karty nového standardu lze používat u platebních terminálů i bankomatů a nic tak nebrání jejich širokému nasazení. Tyto karty již můžete vyzkoušet u tuzemského FinTechu Twisto.

Návrh značení karet společnosti Mastercard podpořil nejen Královský národní institut nevidomých (The Royal National Institute of Blind People, RNIB) ve Velké Británii, ale i organizace služeb pro nevidomé a slabozraké VISIONS ve Spojených státech. Na podobě karet se spolupodílela společnost IDEMIA, která vyvíjí mobilní řidičské průkazy a biometrické platební karty.

David Clarke z institutu RNIB k novým kartám uvedl: „S tím, jak bankovní sektor reaguje na současné trendy vývoje, je nezbytné, aby jakékoliv změny přinášely užitek všem, včetně osob s postižením zraku. Jsme proto velmi potěšeni tím, že si společnost Mastercard uvědomuje, jak je pro osoby s úplnou nebo částečnou ztrátou zraku důležité, aby měly k vlastním financím stejně snadný a bezpečný přístup jako ostatní.“

„Inovace by vždy měly vycházet ze snahy zlepšovat inkluzi, nenechávat nikoho stát opodál. Na světě se každý sedmý člověk potýká s nějakou formou postižení. Navrhovat nové produkty s ohledem na jejich potřeby znamená poskytovat jim stejné příležitosti snadno a bezpečně využívat možností digitálního světa. Na nikoho by se nemělo zapomínat,” dodal Raja Rajamannar, který je ve společnosti Mastercard zodpovědný také za péči o zdraví.

Společnost Mastercard kromě toho do platebních terminálů po celém světě přidává možnost přehrát svou korporátní melodii. Každý, a zejména osoby s postižením zraku, tak snadno pozná, že jeho platba úspěšně proběhla.

Uvedení karet Touch Card je dalším přispěním společnosti Mastercard k posilování inkluze. Společnost již dříve uvedla na trh karty True Name, které podporují členy transgenderových a nebinárních komunit. Závazkem společnosti Mastercard není jen bojovat s nerovností, ale především být zprostředkovatelem pozitivních změn.

Avatar Autor
Ondra Machač

Specialista na budování (nejen) obchodních vztahů. FinTech evangelista, který si bez technologie neuvaří ani čaj. Spoluzakladatel Podpořit.cz.

Líbí se vám článek? Podpořte Fintree kávou.

Naše články píšeme po nocích a občas musíme spánkový deficit dohnat šálkem kávy. Budeme rádi, když nás na jeden pozvete.

☕️ Chci vás pozvat!