Zdroj: HoppyGo

Komunitní půjčování aut neboli carsharing se pomalu stává novým investičním trendem, který může Čechům vydělat nejen na provoz, ale i koupi vozu. Může se tak jednat o zajímavou možnost, jak v době vysokých cen paliv efektivně financovat vlastní dopravní prostředek.

Zájem o komunitní sdílení aut v Česku nastartoval nejen nedostatek vozů na trhu, ale i rychlý růst inflace a covidová pandemie. “Pro stále více lidí už není sdílení aut pouze službou pro ty, co vlastní auto nemají. Naopak se spíše stává doplňkem, který usnadňuje krátkodobou zápůjčku užitkových vozů, kabrioletů nebo elektromobilů. I ti, kteří byli dříve zarytými příznivci pohodlí vlastního vozu, navíc čím dál tím více vidí carsharing v podobě jaké ho HoppyGo provozuje – jako možnost, jak si sdílením vlastního automobilu zlepšit svou finanční situaci,” přibližuje změnu uživatelského chování Robin Švaříček, CEO carsharingové platformy HoppyGo.

Jen za první polovinu roku 2022 HoppyGo registruje více než 318 nových majitelů vozů. Majitelé za nabídku vozu k pronájmu na carsharingové platformě nic neplatí a peníze za pronájem obdrží na svůj bankovní účet zpravidla do tří pracovních dnů. Padesátka uživatelů už dosáhla výdělku přes 100 tisíc korun ročně a další přibývají. Vůz se tak může celý zaplatit během několika málo let. Velkou pozornost si pak na platformě získaly elektromobily, u kterých vzrostla meziroční poptávka o 413 %. Právě ty svým majitelům můžou vydělat zajímavé peníze. U těchto modelů si může majitel přijít i na více než 360 000 korun za rok.

carsharing-HoppyGo_app

Zdroj: HoppyGo

Je carsharing pro každého?

Pokud vůz používáte pro vlastní potřebu, můžete si v průměru jako aktivní majitel vydělat 60 tisíc korun ročně. Robin Švaříček k tomu dodává: „Majitelům vozů jsme v minulém roce vyplatili 22 milionů korun. Letos máme ty nejlepší předpoklady dotknout se rekordní hranice přes 30 milionů korun.“

Co když mám ale nevlastníte zrovna elektromobil? „Atraktivní výdělky se přitom netýkají pouze nových modelů. Peníze vydělávají auta všech značek, typů i stáří. Poptávka po krátkodobém pronájmu i přes výkyvy cen paliv mezi roky 2020 a 2021 stoupla o 81 % a téměř neexistuje auto, o které by na platformě nebyl zájem. Příkladem je Ford Transit z roku 2011, jehož majitel si za pronájem vozu od června 2021 vydělal již přes 224 tisíc korun a náklady na pořízení automobilu se mu zaplatily už skoro třikrát,“ uzavírá Švaříček.

Avatar Autor
Lukáš Raška

Už nějakou dobu ponořen do světa FinTechu, dat, osobních financí a udržitelnosti. A chce vědět víc. Nadšený cestovatel do severských zemí.

Líbí se vám článek? Podpořte nás kávou.

Naše články píšeme po nocích a občas musíme spánkový deficit dohnat šálkem kávy. Budeme rádi, když nás na jeden pozvete.

☕️ Chci vás pozvat!