Co nového se za lednový měsíc událo ve světě e-commerce? 🤔 Sledujte náš měsíční zpravodaj, kde shrneme 5 nejdůležitějších zpráv, které byste si rozhodně neměli nechat ujít. To nejzajímavější z e-commerce na jednom místě. ✅
1️⃣ Skinners expanduje do Německa! Plánují investovat okolo 50 milionů korun
🚀 Po velkém crowdfundingovém úspěchu, kterým si značka Skinners prošla a sklidila velký ohlas u německého a amerického publika, se teď hodlá na německý trh soustředit více než do teď. Investice do expanze se budou pohybovat okolo 50 milionů korun. 💸 Skinners pod vedením Michaela Steinhauser a Petr Procházka však předpokládá, že jim něměcký trh přinese do tří let obrat okolo 150 milionů korun. 🌟
💪🏻 Do budoucna se plánují zaměřit více i na další trhy, mezi které patří USA, Rakousko, Skandinávie nebo Blízký východ. 👀 To všechno chtějí zvládnout bez externích investorů. [1]
2️⃣ Q-commerce je vhodnou příležitostí pro pro malé a lokální obchodníky
Pokud jste ještě neslyšeli o pojmu q-commerce jedná se o sektor, který se zaměřuje na extra rychlé doručení zpravidla do 30 minut. 🤩 Nejnovější data ukazují, že q-commerce je rostoucí oblastí. 📈 Od roku 2017 se tento obor více než ztrojnásobil. 💵 Do roku 2027 by měl mít hodnotu 223 miliard amerických dolarů.
Hlavním produktem, který se v oblasti Q-commerce doručuje, je samozřejmě jídlo a potraviny obecně. Můžeme to sledovat v České republice například u Tesco, Bolt, Dáme jídlo , Wolt a další.
💡 Existuje několik různých delivery či q-commerce platforem, které mohou e-shopům nabídnout optimalizaci nákladů za provoz jejich obchodu a z velké části i za marketing. 🎉 Spolupráce s takovou platformou přináší benefity hlavně menším a středním podnikům. [2]
3️⃣ Vlasová kosmetika Bezvavlasy i po ochlazení trhu rosla v tržbách o 14 %
🎯 V září minulého roku se povedlo uvést akcie Bezvavlasy.cz na burzu. To umožnilo společnosti i při ochlazení trhu vyrůst v tržbách o 14 %. 💰 Původní plán byl sice 28 %, ale o to větší růst plánuje společnost pro letošní rok, říká Aleš Hudeček, který je předseda představenstva Bezvavlasy. 👍🏻
Hlavní důvod, který má stát za růstem tržeb je expanze na další trhy. Cílem je uvést kosmetické produkty na Slovensku a v Maďarsku. 🏭 Růst by mělo podpořit i nově otevřené distribuční centrum v Boru u Tachova. [3]
4️⃣ Sportobchod.cz se změnil na Sportega. Se změnou jména přichází i expanze
👉🏻 Josef Mech stojí za velmi úspěšným e-shopem, který se ještě před pár měsíci jmenoval Sportobchod.cz. Dnes už jej zákazníci znají pod názvem Sportega. Ve spolupráci s Retail Growth Program od Google spouští mezinárodní expanzi. ✅
Česko pro Sportegu představuje méně než 40 % celkového obratu. Kromě Slovenska, Maďarska a německy mluvících zemí čerstvě vstupují i do Francie a poohlížejí se po možnosti prodeje v Itálii, Velké Británii, Dánsku nebo Nizozemí.
🏆 Josef Mech společně s Martin Došek patří k pionýrům na českém trhu e-commerce. 🎖 Jejich e-shop zakládali už v roce 2002. K příležitosti dvacátého výročí se jim jako odměny dostalo akvizice e-shopu Fitness4u. [4]
5️⃣ Shrnutí roku 2023
V České republice máme už téměř 51 tisíc e-shopů. V roce 2023 by podle průzkumů měl počet e-shopů klesnout znovu. 📉 Obrat české e-commerce v roce 2022 překonal 197 miliard Kč. O jednu miliardu sice překonal rok 2020, ale meziročně se snížil o asi 12 %. Skokanem v prodejnosti se za rok 2022 staly 3D tiskárny (+ 308 %). 📊
I v uplynulém roce se rozšiřoval sortiment, kterému se e-shopy věnují. 🚚 Na českém internetu je dnes možné nakoupit už prakticky cokoliv od jídla, potravin přes výčepní zařízení až po radiátory. [5]
Závěrem
Je vidět, že se česká e-commerce vyvíjí a e-shopy se musí přizpůsobovat, aby dokázaly na trhu dobře prosperovat. 🌟 Zvyšují se ceny energií, ceny za prostory, nároky na obaly a spoustu dalších. 🥲 Jestliže přesně tyto problémy řešíte a chcete se jich alespoň částečně zbavit, nezapomeňte prozkoumat možnost outsourcingu logistiky svého e-shopu v podobě fulfillmentu. 🏬 Přesně tyto body za vás totiž dokážeme vyřešit! ✅