Co nového se za poslední měsíc událo ve světě e-commerce? 🤔 Sledujte náš měsíční zpravodaj, kde shrneme 5 nejdůležitějších zpráv, které byste si rozhodně neměli nechat ujít. To nejzajímavější z e-commerce na jednom místě. ✅
1️⃣ Platební bránu od Shoptetu využívá už 4 tisíce e-shopů. Vizí je odstranit bariéru v platebním řešení u začínajících obchodníků
Poskytovatel e-shopového řešení Shoptet pracuje na produktu v podobě Shoptet Pay od roku 2021. 💳 Integrace platebního řešení je zdarma a zprovoznění velmi jednoduché. Poplatky se platí z transakcí dle regulace EU a jsou stanoveny dle pronajatého tarifu, nikoliv podle objemu transakcí jako to bývá u jiných řešení. 👍🏻
U prvních obchodníků se objevilo na začátku letošního roku a dnes ho využívá už 4 tisíce e-shopů. 🚀 Platební řešení je dostupné pouze e-shopům, které využívají Shoptet. [1]
2️⃣ Footshop je po uzavření prodejen a reklamou s Nike opět na nohou!
Footshop se od začátku roku potýkal s problémy. Nejprve pandemie covidu, pak válka na Ukrajině a zvyšování cen energií zastavilo růst celé společnosti. Propouštěly se desítky lidí a zavíraly se kamenné obchody. 😯 Nyní se karta obrací a Footshop odhaduje, že dokončí rok v černých číslech s EBITDA v desítkách milionů korun. 📈
📌 Footshopu promohlo uzavření výběru prodejen, které měly dlouhodobější problémy. Těm, které byly dříve ziskové se dnes daří ještě o to víc. Dalším kopancem byla reklama od Nike. Footshopu se jako jednomu z mála partnerů podařilo spolupráci úspěšně uzavřít. 💪🏻 Jejich reklama se objevila v mobilní aplikaci Nike, kterou využívají miliony uživatelů. [2]
3️⃣ Rohlík otevřel nový sklad s robotizovaným a automatizovaným systémem
Rohlík už delší dobu bojuje s dlouhodobým nedostatkem zaměstnanců. 🤖 Tento fakt řeší investicemi do robotizace a automatizace, od které si slibuje i vyšší efektivitu a zkracování doby dodání nákupů. 🛍️ Systém v novém skladu využívá asi 44 tisíc zásobníků s produkty, 265 robotů a 50 portů pro příjem a vychystávání objednávek.
Během jedné hodiny dokáže tento sklad vyexpedovat až tisíc objednávek. 📦 K plné automatizaci a robotizaci je však ještě daleko. Roboti sice dokáží přiblížit všechny produkty z daných objednávek, balit ale musí zaměstnanec. 🥖 Rohlík bude s automatizací a robotizací pokračovat i v budoucnu. [3]
4️⃣ E-shopům se daří lépe než kamenným prodejnám, ukazuje průzkum
Průzkum od jedné z platebních brán poukazuje na různé skutečnosti, se kterými se čeští obchodníci potýkají. 📊 Z průzkumu mimo jiné vyplývá, že se e-shopům daří lépe než kamenným prodejnám. Co se týče změn v chování spotřebitelů, můžeme pozorovat, že v dnešní době lidé častěji volí levnější varianty zboží a také klesla průměrná výše platby. 📉
Dalším zajímavým údajem je, že e-shopy navyšují ceny. 🧾 Mezi nejčastější důvody patří růst cen ze strany dodavatelů, růst cen nákladů na energie, na prostory a cenu dopravy. [4]
5️⃣ EU připravuje nový zákon o odpadech, který ovlivní celou e-commerce
Vliv elektronického obchodu na životní prostřední znepokojuje evropské zákonodárce. 📃 Nové právní předpisy od evropské komise chystají opatření, která mají zamezit využívání nadměrných velikostí obalů (omezit prázdný prostor v balících) i jejich množství po celé Evropě. 🌍
Prodejci by podle návrhu měli zajistit, aby poměr prázdného prostoru v balíku činil na nejvýš 40 %. 📦 Kromě toho návrh vylučuje používání dvojitých stěn, falešného dna nebo jiné nadbytečné obaly, které neplní obalovou funkci. [5]
Závěrem
Je vidět, že se česká e-commerce vyvíjí a e-shopy se musí přizpůsobovat, aby dokázaly na trhu dobře prosperovat. 🌟 Zvyšují se ceny energií, ceny za prostory, nároky na obaly a spoustu dalších. 🥲 Jestliže přesně tyto problémy řešíte a chcete se jich alespoň částečně zbavit, nezapomeňte prozkoumat možnost outsourcingu logistiky svého e-shopu v podobě fulfillmentu. 🏬 Přesně tyto body za vás totiž dokážeme vyřešit! ✅