Do dalšího rozhovoru jsme si pozvali Ondřeje Bubna, který aktuálně řídí strategický projekt Shoptet Pay. Ten je zaměřen na integraci platebních řešení e-shopů na Shoptetu.

Před nástupem do Shoptetu Ondřej pracoval v ČSOB, kde začínal na controllingu. Měl na starosti Akceptaci platebních karet na platební bráně, terminálech a bankomatech. Z controllingu po 2 letech přešel přímo na útvar Akceptace karet, kde měl na starosti Obchodní tým pro VIP klienty a začal postupně řídit i produkt a procesy spojené s akceptací platebních karet, pro které vytvořil i samostatný tým. Zde strávil asi 3 roky.

„Shoptet v roce 2021 začal pracovat na projektu Shoptet Pay. Jan Hospodka, náš CFO&COO mě pozval ke konzultaci vzhledem k mé praxi v oboru a následně už vše plynulo samo. Loni v září jsem tak oficiálně nastoupil do Shoptetu”, doplňuje Buben.

Ondřeji, proč se Shoptet vrhnul na pole platebních bran, kterých je v Česku už tak poměrně velké množství? Co dokáže nabídnout navíc?

Platebních bran je v ČR relativně velké množství, ale stále jsou u nich značné bariéry buď během aktivace nebo poté během integrace v rámci Shoptetu. A jelikož je celý Shoptet postaven na odstraňování bariér pro začínající podnikatele a jejich e-shopy, padlo rozhodnutí odstranit další bariéru, a tou jsou platební řešení. Bariérou zde například byla zdlouhavá aktivace, kterou jsme v rámci Shoptet Pay schopni zvládnout do 24h. Dále například transparentnost proč platba neproběhla, kde transparentně uvádíme, co se přesně v rámci platby děje.

Kolik e-shopů už Shoptet Pay zaintegrovalo?

4 000 e-shopů.

Jak probíhá integrace?

V administraci e-shopu stačí vyplnit krátký formulář. Po jeho odeslání dochází u nás v následujících hodinách ke schválení a posunutí k aktivaci. Po aktivaci obdrží e-shop e-mail o potvrzení a v daný okamžik už má přidanou platební metodu Online platby kartou. Jeho zákazníci tak mohou zaplatit teoreticky ještě dříve než si mail přečte.

Platba v e-shopu je velmi důležitá z pohledu minimalizace nedokončených objednávek. Zavedené platební brány už mají tyto procesy skvěle odladěné. Dokáže Shoptet Pay konkurovat, když je teprve na začátku?

Ano, dokončení objednávek je velmi důležité a je to naší prioritou. Kromě transparentnosti informování o tom, co se během platby dělo se i zaměřujeme na optimalizace a využití všech dostupných možností, aby platba prošla. Mimo jiné naše integrace je vytvořena s napojením na společnost Adyen, která patří ke světové špičce, což je jeden z důvodů, proč k nim přechází například i velcí čeští e-commerce hráči.

Shoptet pay Ondrej Buben

Může si vaši platební bránu pořídit i e-shop, který neběží na Shoptetu?

Není to možné, jednou z hlavních výhod naší platební brány je maximální integrace do Shoptetu a jeho řešení.

Co musí e-shop splňovat, aby mohl vaši platební bránu využít?

Musí se jednat o subjekt, který má právo podnikat, tzn. buď OSVČ nebo obchodní společnost. Subjekt je z ČR, SR a po novém roce začneme podporovat i Maďarsko. Na svém e-shopu má veškeré údaje (VOP, GDPR) v pořádku a neprodává nelegální či z pohledu karetního procesora rizikové produkty. Vše transparentně uvádíme nanašem webu. Máme jasně nastavená pravidla, a proto máme i rychlé schválení. Jen výjimečně je potřeba přistupovat k individuálnímu posouzení.

Jaké jsou poplatky?

Nemáme žádné poplatky za aktivaci nebo měsíční provoz platební brány. Poplatky se platí z transakcí dle regulace EU a jsou stanoveny dle tarifu, nikoliv podle objemu transakcí.

Jaká částka už se přes Shoptet Pay protočila?

Přes 600 milionů korun od začátku roku.

Spousta platebních bran dnes zavádí možnost platby v kryptoměnách. Je toto zajímavé i pro vás?

I my připravujeme možnost akceptovat kryptoměny. Neočekávám, že se z toho stane velký trend v placení, ale některé e-shopy chtějí tuto možnost nabídnout svým zákazníkům a tuhle potřebu chceme uspokojit.

Jaké novinky v Shoptet Pay chystáte?

Rychlé bankovní převody na bázi PSD2, tzn. platební tlačítka, která budou fungovat z účtu na účet nebo třeba platební terminály.

Avatar Autor
Radim Oulehla

Nadšenec do e-commerce, online marketingu a FinTechů. Chorobný minimalista a odpůrce nesmazaných e-mailů. Spoluzakladatel Podpořit.cz.

Líbí se vám článek? Podpořte nás kávou.

Naše články píšeme po nocích a občas musíme spánkový deficit dohnat šálkem kávy. Budeme rádi, když nás na jeden pozvete.

☕️ Chci vás pozvat!