Co nového se během října událo ve světě e-commerce? Sledujte náš měsíční zpravodaj, kde shrneme 5 nejdůležitějších zpráv, které byste si rozhodně neměli nechat ujít. To nejzajímavější z e-commerce na jednom místě.

1. Obrat české e-commerce se stále propadá. Třetí kvartál skončil o 11 procent hůř než minulý rok

Že jsou slevové akce v Česku trhákem je obecně známo. Obavy čechů z vysokých cen však tendenci nakupovat ve slevách podporují. Lidé online nákupy odkládají, čekají na výprodeje či slevové akce, ale také produkty více srovnávají.

I to je možná důvodem, proč se tuzemská e-commerce stále potýká s klesajícím obratem. Oproti loňskému roku se obrat e-shopů propadl o celkem 11 %. Klesla také cena průměrné objednávky, která je nyní pod hodnotou 1 400 Kč. Některé e-shopy rostou, některé se dramaticky propadají. [1]

2. Gentleman Store sáhl na 100 milionů v tržbách a otevírá velký obchod v pražském Karlíně

Pavel Králiček a Jan Moravčík stojí za vznikem internetového obchodu Gentleman Store. Zájem o pánskou módu a blog se za devět let od vzniku tohoto brandu proměnil na stomilionový byznys.

Jejich nově vybudovaný obchod, který otevřeli v polovině října, by měl být pro jejich byznys slibným krokem vpřed. Kromě toho však pánové sázejí i na vlastní značku kosmetiky Beviro. Rozvoj tohoto produktu hodnotí oba majitelé jako klíčový. [2]

3. Rychlé doručení a dodržení termínu. Takové požadavky mají e-shopy na dopravní společnosti

Před nedávnem proběhl e-commerce průzkum, který poukazuje na hlavní požadavky e-shopů po dopravních společnostech. Rychlé doručení je důležité pro 98 % dotazovaných. Pro 96 % je důležité i dodržení správného termínu.

Dalšími velmi důležitými požadavky jsou například funkční zákaznický servis, spolehliví řidiči (93 %) nebo přehledné sledování zásilky (91 %). Zajímavým faktem je, že téměr 62 % e-shopů si na cenu dopravy nepřidává vlastní marži. [3]

4. Zákaznická retence, co to znamená, jak ji měřit a ovlivňovat

Martin Wallner se svými kolegy vybudoval během dvanácti let půlmiliardový byznys jménem Mixit. Spoléhají na své vlastní síly. Produkty v podobě müsli prodávají koncovým zákazníkům sami. Pro Martina je důležitá unikátnost produktů a nebo šíře jejich portfolia.

Prorazit s D2C (direct-to-consumer) je v konkurenčním trhu extrémně drahé, ale na druhou stranu si díky vybudované věrnosti zákazníků mohou dovolit nastavit vyšší marži. S cenou je pak možné pružně operovat a hrát si s ní v rámci marketingu. [4]

5. GoPay po prodeji Francouzům stále roste. Překonala půl miliardy korun

Více než 18 tisíc e-shopů obsluhuje platební systém od GoPay. Na českém trhu je jedničkou. V poslední době však došlo k několika velkým změnám. Zakladatel společnosti Pavel Schwarz, prodal zbývající podíl francouzskému Wordline. Kromě toho došlo i ke změně ředitele, kterým se stal Petr Vaněk.

Původní stoprocentní majitel firmy, Schwarz, prodal nejprve podíl ve výši 53 %. Wordline po-té měla do roku 2022 právo na odkup zbývajícího podílu. K tomu došlo na pozdim loňského roku. Cena nebyla dosud zveřejněna. [5]

Závěrem

Je vidět, že se česká e-commerce vyvíjí a e-shopy se musí přizpůsobovat, aby dokázaly na trhu dobře prosperovat. Zákaznicí jsou stále náročnější, zvyšují se ceny energií, ceny za prostory, nároky na obaly, nutnost expanze a spoustu dalších. Jestliže přesně tyto problémy řešíte a chcete se jich alespoň částečně zbavit, nezapomeňte prozkoumat možnost outsourcingu logistiky svého e-shopu v podobě fulfillmentu. Přesně tyto body za vás totiž dokážeme vyřešit!

Avatar Autor
Radim Oulehla

Nadšenec do e-commerce, online marketingu a FinTechů. Chorobný minimalista a odpůrce nesmazaných e-mailů. Spoluzakladatel Podpořit.cz.

Líbí se vám článek? Podpořte nás kávou.

Naše články píšeme po nocích a občas musíme spánkový deficit dohnat šálkem kávy. Budeme rádi, když nás na jeden pozvete.

☕️ Chci vás pozvat!