Nejhodnotnější britský startup a průkopník fintechu Revolut v únoru začal ve své aplikaci nabízet také pojištění domácích mazlíčků. Novinka, která je zatím dostupná pouze na britském trhu a která umožňuje pojistit pouze psy a kočky, rozšiřuje dosavadní pojistné produkty, jako je cestovní pojištění a pojištění vstupenek. Proč fintech, jehož cílem je budovat tzv. superaplikaci se všemi finančními produkty na jednom místě, dal přednost zvířatům před lidmi?
Revolut to naznačuje ve svém prohlášení, které ke spuštění psího a kočičího pojištění publikoval. Píše v ní, že během covidové pandemie přibylo majitelů domácích mazlíčků a že tento trend má v Británii i Evropě pokračovat. Píše také, že tak reaguje na přání více než 150 000 klientů, kteří takové pojištění chtějí.
Nezapomínejme, že Revolut má se svými čtyři miliony uživatelů ve Velké Británii příležitost sledovat tento trend v podobě nákupního chování svých klientů. Analytici vědí, kde s jejich kartou lidé nakupují a lze tudíž poznat, kdo se už má, popřípadě kdo se začal starat o nového domácího mazlíčka.
Třetí možný důvod je spíše takovým mým odhadem: Revolut dle mého používají hlavně mladí a bezdětní lidé – tedy lidé, u kterých nebývá tolik zvykem sjednávat si životní pojištění pro sebe. A proto mohlo mít pro Revolut smysl začít spíše s pojištěním mazlíčků.
Firma si tak také může testovat, jak bude pojištění fungovat, a později, když už klienti budou starší, tuto vertikálu rozšířit i o další pojištění, například životní. To by neměl být takový problém ani vzhledem k tomu, že Revolut pojišťovací produkty zatím pouze zprostředkovává pojišťovnám s patřičnou licencí. Na webu Revolutu se dočtete, že životní pojištění mazlíčků zaštiťuje německá pojišťovna Ergo.
Revolut a pojištění?
Lze tedy očekávat, že Revolut půjde se svou nabídkou pojišťovacích produktů dál? Umožní sjednat si také životko lidem? Z toho dosavadního nasazení Revolutu podmanit si insurtech, bych řekl že ano. Bude to ale zřejmě vyžadovat nějaký čas.
Britský startup se navzdory “hypu”, který ho obklopuje, potýká také s řadou problémů. Ve své domovské Velké Británii stále nemá vyřízenou bankovní licenci a potýká se také s personálními problémy ve svém vedení. Jak v reakci na start pojištění pro mazlíčky glosoval reportér Financial Times Bryce Elger, pro Revolut je snazší zaměstnat psy než lidi. Revolut totiž publikoval tiskovou zprávu, ve které informoval, že novým Chief Pet Officer se stal pes jménem Sam z dnes módního plemene Shiba Inu.
Ze strany reportéra jde samozřejmě o vtipný postřeh, mým cílem ale není Revolut nikterak shazovat. Naopak – historka ilustruje živelné dění uvnitř jednoho z nejnadějnějších startupů na světě, bez kterého by se tak daleko a v tak krátkém čase nedostal. Já Revolutu držím palce, protože ať už jde o jeho fintechové a teď insurtechové aktivity, tak stále ukazuje, že lidé chtějí finanční služby, kterým sami porozumí a které si zařídí v pár kliknutích na telefonu.
Photo by Pavel Herceg on Unsplash