Foto: Daniel Havel, CEO platební brány ThePay

Společnost ThePay, která patří mezi největší platební brány na československém trhu, zprostředkovala v uplynulém roce 2023 transakce v hodnotě téměř 7 miliard korun. Jako jednoho z TOP hráčů na českém trhu, jsme se rozhodli vyzpovídat šéfa a zakladatele společnosti, Daniela Havla. V rozhovoru zazněla klíčová data o využívání jednotlivých platebních metod, expanzní úmysly, plány i novinky, díky kterým patří ThePay k největším hráčům na trhu.

Data o platebních metodách v ThePay

V první části rozhovoru jsme rozebrali platební metody a oblíbenost jejich využívání. ThePay má díky velkému objemu transakcí dokonalá data, která jim umožňují vhled do preferencí zákazníků, čímž mohou ovlivňovat budoucí záměry firmy.

Danieli, vaše firma zprostředkovala platby v objemu vyšších miliardách korun, což představuje poměrně velký meziroční růst. Jak tento růst souvisí s nabídkou platebních metod, které v ThePay nabízíte?

V první řadě jsme hrdí na to, že jsme se stali klíčovým partnerem pro tisíce českých podniků a že můžeme nabídnout našim klientům i jejich zákazníkům širokou paletu platebních možností. Naše data nám umožňují hlubší vhled do zákaznického chování a představují cenný zdroj pro další inovace. Tento růst je pro nás potvrzením, že se nacházíme na správné cestě, a že inovace a rozšiřování naší nabídky platebních metod jsou klíčem k uspokojení potřeb našich klientů a jejich zákazníků.

Jaké jsou preferované platební metody a jejich podíly na trhu?

Podle dat za rok 2023 tvořily platby kartou hlavní podíl z celkového objemu s 65,93 %, následované bankovními převody s 33,97 %. Z platby kartou pak 76,25 % připadá na debetní a kreditní karty, 15,54 % na Apple Pay a 7,35 % na Google Pay. Co se týče konkurence mezi platebními systémy Visa a Mastercard, Visa vede s nepatrným náskokem 51,75 % oproti 48,25 % pro Mastercard.

Preference platebních metod v ThePay

Jaké veškeré platební metody ThePay nabízí?

Dokážeme nabídnout zpracování internetových plateb, ať už platební kartou, QR kódy, kryptoměnami, skrze Apple Pay, Google Pay, bankovní tlačítka, PSD2 i odloženými platbami.

Expanze na nové trhy

ThePay dnes obsluhuje přes čtyři tisíce českých online obchodů a služeb, včetně významných jmen jako PPF, Mafra, Tesla, Alpa, Comfor, nebo třeba předního prodejce vín WineHouse.

Nedávno jste získali evropskou licenci, co to pro vás znamená?

Kromě impresivního růstu v objemu transakcí se společnosti ThePay daří také v dalších klíčových oblastech, včetně legislativy a potenciální expanze. Nedávné získání evropské licence nám umožňuje rozšířit své finanční služby po celé Evropské unii. Získání souhlasu od všech evropských národních bank nám tak od 1. 6. 2023 otevřelo dveře do všech sedmadvaceti zemí EU. Je to pro nás nejen velký úspěch, ale i potvrzení, že naše služby splňují nejvyšší evropské standardy.

Jak budou kroky vaší plánované expanze?

Ačkoliv jsme získali možnost nabízet své služby v celé Evropské unii, expanzi nepodceňujeme a chceme postupovat konzervativně krok po kroku, jako tomu bylo po celou 13ti letou historii společnosti. Klíčovým milníkem je pro nás expanze na Slovensko. Je to historicky poprvé, co jsme nakoukli za hranice. Daří se nám získávat nové klienty. Do jisté míry nám pomáhá i to, že nabízíme platební bránu až do 30. června 2024 zdarma zcela bez poplatků. Kromě akvizice se zabýváme i budováním vlastní partnerské sítě s poskytovateli a tvůrci e-shopových řešení. Naším interním cílem a strategií je získat na tomto trhu stabilní pozici a až potom se věnovat dalším trhům. 

Vznik nové pobočky v Praze

ThePay vzniklo před 13ti lety od píky v Jihlavě, kde má dodnes své sídlo na Masarykově náměstí. Tento rok se však společnost rozrostla o další pobočku, kterou otevřela v Praze na Hořejším nábřeží.

Více než 13 let jste zvládli řídit TOP hráče mezi českými platebními branami z malého města na Vysočině. Co vás přimělo k tomu, vybudovat pobočku v Praze?

Jak společnost roste, vzniká čím dál tím větší potřeba být našim klientům a partnerům nablízku, což podnítilo myšlenku vzniku nové pobočky. Vzhledem k tomu, že většina našich klientů pochází právě z Prahy, byla to jasná volba. Chceme zajistit perfektní servis a zákaznickou zkušenost. Naším cílem je vybudovat si s klienty a partnery dokonalý a dlouhodobý vztah, což se bez face-to-face setkávání neobejde. Navíc je v Praze nespočet super příležitostí k networkingu, např. na tématických akcích pořádané Českou fintechovou asociací, jejíž jsme členem.

V malém městě s malým počtem lidí, kteří se ve finančním sektoru orientují, musí být těžké vyhledávat vhodné talenty. Bylo i toto jedním z důvodů, proč otevřít pobočku v Praze?

Určitě to byl jeden z rozhodujících prvků. Talentovaní kolegové tvoří srdce celé firmy a jsme na ně opravdu pyšní; především díky nim je ThePay tam, kde je. Růst firmy nás ale při vyhledávání nových kolegů jen v regionu Vysočiny relativně limitoval. Od nové kanceláře v Praze si mimo jiné slibujeme doplnění stávajícího týmu, převážně o specializované pozice a lidmi s praxí ve finančním sektoru našeho typu.

Integrace řešení proti online podvodům

V prostoru internetu je kybernetika a rostoucí počet podvodů stále větším tématem. Platební brány a jiní zprostředkovatelé plateb, proto musí být obzvlášť obezřetní. ThePay nezaostavá a naopak integruje mnohá řešení.

Jak se ThePay staví k ochraně svých uživatelů?

S narůstajícími online podvody vnímáme rostoucí potřebu proti těmto praktikám bojovat. Kromě interních nástrojů využíváme i nástroje třetích stran, které dokáží transakce monitorovat v reálném čase a pomáhají včas odhalit případné pokusy o podvod. K bezpečí svých uživatelů se stavíme velmi zodpovědně. Na žebříčku hodnot je pro nás bezpečnost na prvním, druhém i desátém místě.

Jaké nástroje třetích stran pro ochranu uživatelů využíváte?

Před nedávnem jsme právě v této oblasti odstartovali spolupráci s AML nástrojem Salv. Této integraci jsme věnovali druhou polovinu minulého roku a byla pro nás velmi zásadní. Máme v plánu podobné nástroje rozšiřovat, abychom dokázali naše klienty před podvody spolehlivě chránit.

Avatar Autor
Radim Oulehla

Nadšenec do e-commerce, online marketingu a FinTechů. Chorobný minimalista a odpůrce nesmazaných e-mailů. Spoluzakladatel Podpořit.cz.

Platební brána ThePay

Vyzkoušejte si zdarma platební bránu ThePay.

Vyzkoušet