Zjednodušovat a zachraňovat lidem životy pomocí digitálních technologií – to je mottem pražské vývojářské společnosti Applifting, která slaví desáté jubileum. Původně dvoučlenný tým se během jedné dekády rozrostl na 160 applifterů, kteří stojí za fintechovými a healthtechovými projekty mezinárodního významu. Dnes, kromě samotného vývoje, Applifting svým klientům pomáhá s nalezením místa na trhu, validací produktu či strategickým plánováním. Společnost, která se na české technologické scéně proslavila nejen tyrkysovou strukturou, ale také prostřednictvím vlastních inkubačních programů a eventů, pomáhá růstu české startupové komunity. 

„Když jsme v roce 2014 Applifting zakládali, bylo nás pět. Tehdy jsme ze sklepa v pražské Libni pracovali na aplikaci v rámci víkendové inkubační soutěže T-mobile. V té se nám podařilo zvítězit, což nám otevřelo dveře k prvním skutečně velkým projektům. Od počátku jsme měli jasnou vizi – dělat smysluplné produkty, které mají potenciál pomáhat,“ komentuje začátky pražského studia Vratislav Kalenda, spoluzakladatel a CEO Appliftingu. 

Jako technologie samotné, také Applifting během svého desetiletého působení prošel významnou transformací. Ze studia zaměřeného pouze na poskytování vývojářských služeb se rozvinul ve společnost nabízející klientům komplexní podporu ve všech fázích realizace digitálních produktů. Od prvních nápadů a jejich validace přes detailní plánování, design uživatelského rozhraní (UX/UI) až po prototyp a finální produkt.

„Čím více projektů nám prošlo rukama, tím více jsme začali odhalovat různé problémy, které mnohdy provázely zadání. Ty často sahaly až do základní myšlenky daného produktu, které nezřídka měly například nesprávně nastavenou strategii nebo neměly správně definované místo na trhu. Proto hrozilo, že by vznikaly aplikace bez reálného využití. Tomu jsme se chtěli vyhnout, a tak jsme začali klientům pomáhat i s validací. V tom dnes vidíme přidanou hodnotu Appliftingu. Nejsme jen vývojáři k pronájmu, jsme konzultanti a parťáci,“ upřesňuje Kalenda.

Aplikace s přidanou hodnotou

Applifting od svého vzniku pracoval na více než 300 projektech, zaměřených především na fintechové a healthtechové produkty. Stojí například za vývojem aplikace BankID, aplikací pro mobilní a cloudové bankovnictví Erste Group Bank nebo také aplikací Foedus umožňující lékařům z evropských zemí rychlou výměnu náhradních orgánů. Ta dodnes zachránila více než 470 lidských životů. V posledních letech Applifting spolupracuje s kanadskou telekomunikační společností Telus, pro jejíž healthtechovou divizi Telus Health vyvíjí systém pro digitální zdravotnickou komunikaci. Pražští applifteři také pomohli přepsat rozhraní aplikace Twigsee, která zajišťuje digitalizaci škol a školek. 

„Za deset let jsme získali zkušenosti, které nám dnes otevírají dveře k rozsáhlým a velice komplexním projektům. Ty obvykle vyžadují inovativní přístup, který pomáhá produktům našich klientů uspět. Vidíme také, že se trh s vývojem digitálních produktů mění. Obrovskou změnou, na kterou jsme se roky připravovali, je umělá inteligence, která vývojářské odvětví od základu proměnila, a které se intenzivně věnujeme,“ popisuje Filip Kirschner, spoluzakladatel a COO Appliftingu.

Transparentnost a svoboda

Milník stamilionové výše obratu překročil Applifting v roce 2020, kdy dosáhl 114 milionů korun, čímž o 43 milionů překročil rok předchozí. V minulém roce pak zaznamenal obrat více než 170 milionů korun. Jeho tým, obývající prostory na pražském Rohanském nábřeží, se od založení rozrostl na současných 160 applifterů. Společnost se v minulosti také proslavila svým silným důrazem na otevřenou firemní kulturu, která je charakteristická pro takzvané tyrkysové společnosti. 

„Transparentnost je pro nás od založení Appliftingu tou nejdůležitější veličinou. Chceme, aby každý člen týmu mohl ovlivňovat směřování firmy i výběr projektů, na kterých pracujeme. Všichni také znají výši svých měsíčních odměn a vědí, co musejí udělat pro to, aby se mohli profesně i finančně posunout. Jak jsme rostli, tento mindset rovnosti a otevřenosti nám zůstal a lákal k nám další lidi. Že se firmám jako naší říká ‚tyrkysové‘, jsme původně nevěděli. Pro nás bylo takové fungování naprosto normální,“ vysvětluje Kirschner. 

Předat zkušenosti českým inovátorům

Kromě vývoje digitálních produktů se Applifting stále více zaměřuje na posilování české technologické scény prostřednictvím vlastních inkubačních programů a vzdělávacích eventů. V rámci interního inkubátoru Voyager vznikl například projekt Get Snack pro správu firemního občerstvení, vyhledávač dostupnost-leku.cz, umožňující uživatelům zdarma prohledat všechny lékárny, které mají skladové zásoby k dispozici online, a zjistit dostupnost potřebých léků. Nejnověji Voyager využil Fandoor, aplikace pro sportovní kluby a jejich fanoušky. Českým inovátorům také Applifting nabídl Fintech Booster, inkubátor zaměřený na podporu technologických projektů z oblasti financí. 

„V nadcházející dekádě hodláme v Appliftingu pomyslně zapustit kořeny a více firmu stabilizovat. Chceme co nejvíce vytěžit zkušenosti z našeho působení v Londýně a proniknout do Německa, Rakouska a Švýcarska, kde už nyní začínáme hledat první klienty. S Filipem se jako zakladatelé přitom chceme více oprostit od přímého vedení projektů a zaměřit se na předávání zkušeností a na to, aby si Applifting ruku v ruce se svým růstem udržel hodnoty a kulturu, na kterých nám záleží,“ komentuje budoucnost společnosti Kalenda.

Více o Appliftingu

Applifting je česká vývojářská společnost, která vytváří software a aplikace na míru pro přední tuzemské i zahraniční společnosti. Podle žebříčku Deloitte Fast 50 za rok 2020 jde o osmou nejrychleji rostoucí firmu v České republice a 22. ve střední Evropě. Applifting stojí na unikátním principu naprosté otevřenosti. Každý applifter může ovlivňovat směřování firmy i výběr projektů. Všichni navzájem znají výši svých platů a vědí, co musejí udělat pro to, aby se profesně i finančně posunuli. Také proto Applifting patří mezi tzv. tyrkysové firmy, pro něž je na prvním místě spokojenost zaměstnanců a klientů, zisk je pouze nástrojem pro dosahování vyšších cílů. Mezi hlavní klienty společnosti patří Jablotron, mateřská společnost České spořitelny Erste Group, kanadský gigant Telus a Heureka. Applifting vznikl v roce 2014 jako garážový projekt Filipa Kirschnera a Vratislava Kalendy a od té doby se rozrostl na 160 pracovníků v celé skupině.

Avatar Autor
Redakce

Autorem je redakce fintech magazínu Fintree.