Další velká moravská e-commerce konference se blíží. E-commerce Day 2023 přináší mnoho různých tematických přednášek i praktických workshopů. Připraveno je desítky hodin hodnotného obsahu, soutěže, diskuze, afterparty a spoustu dalšího.
E-commerce Day pomůže vašemu e-shopu růst
Celodenní konference E-commerce Day je určena pro malé a střední e-shopy. Přední odborníci z různých oblastí se zde vyjádří k tématům, která v e-commerce komunitě aktuálně pálí nejvíce. Provozovatelé e-shopů a jejich zaměstnanci se mohou zúčastnit konference zcela zdarma.
Třetí ročník konference se bude konat v Impact Hubu v Brně 25. března 2023. Připraveno je 20 přednášek a 10 workshopů zaměřených na marketing, účetnictví, logistiku a další. Tyto akce mají pomoci firmám uspět v těžkých časech.
Konferenci pořádají nadšenci do e-commerce z GUG (nezisková organizace). Mají mnoho zkušeností s prací v odvětví e-commerce a rádi se o své znalosti podělí s ostatními. Posláním GUG je vzdělávat lidi v České republice. Konference E-commerce Day vznikla proto, aby zajistila kvalitní oborovou akci, které na Moravě nejsou až tak dostupné. Tento cíl se zatím daří plnit, posledních dvou akcí se zúčastnilo přes 500 účastníků. Pár fotek z minulých konferencí si můžete prohlédnout v galerii níže.
A co bude hlavními pilíři letošního programu?
Ekonomická krize je tu stále s námi
Loni jsme zažili začátek hospodářské krize. Je jasné, že krize stále trvá a její ukončení zřejmě ještě nějakou dobu potrvá. Podle údajů Heureky bude do roku 2022 obrat celého online trhu ČR o 12 % nižší než v roce 2017. Více o těchto a dalších datech v rámci online trhu se dozvíte od Honzy Mayera, který je Managing Director CZ/SK pro Heureka Group.
Aby e-prodejci byli úspěšní s výkonnostním marketingem, budou muset změnit své strategie ve světle aktuálních podmínek na trhu. O tom, jak měřit výkon vašich PPC kampaní v roce 2023, vám bude vyprávět Ondřej Vodehnal z marketingové agentury Filipesmedia.
Marketingový stratég David Pokorný vám ukáže, jak využít krizi nebo zásadní změnu na trhu k tomu, abyste se na své podnikání podívali novým způsobem a udělali strategickou změnu, která pomůže vaší značce vyjít ze situace silnější.
Expanze jako cesta z krize
Někdy, když je na trhu něčeho nedostatek, mohou se podniky rozhodnout rozšířit své operace na jiný trh, aby zvýšily poptávku. To může být užitečné v situacích, kdy lidé nejsou ochotni platit tolik za produkty, které jsou aktuálně dostupné, nebo kdy současný trh není tak velký, jak by mohl být.
O tom, jak úspěšně rozšířit e-shop v době krize, budou mluvit Lukáš Kadidlo a Jiří Neužil z NK Expand. Podělí se o příklady e-shopů, kterým se to podařilo, a vysvětlí, kdy a jak e-shop rozšířit, na čem ušetřit a jak překonat kulturní a obchodní bariéry při expanzi do zahraničí.
Pavel Vyoral je generálním ředitelem Pošty bez hranic a na konferenci vystoupí. Podrobněji se zaměří na to, jak řídit logistiku při expanzi do zahraničí, jak se předem připravit a čeho se vyvarovat. Získáte tak kompletního průvodce a nic vám nebude stát v cestě. O logistice bude mluvit i Petr Litavec z Authentica Fulfillment.
Co nás čeká a nemine v roce 2023 a dál
Pokud sledujete novinky ze světa e-commerce, tak asi tušíte, že budoucnost je plná změn. A jakých přesně?
O umělé inteligenci (AI) se teď hodně diskutuje. Někteří lidé si myslí, že to bude mít velký dopad na online marketing, analytiku, zákaznickou podporu a další. Takže o tom pořádáme přednášku, abyste se mohli dozvědět více. O tom, jak by mohla vypadat budoucnost e-commerce, s vámi bude mluvit řečník Jan Řezáč.
AI bude hrát důležitou roli v SEO a tvorbě obsahu, ale někteří lidé se obávají, že by to mohlo vést k poklesu kvality v těchto oblastech. O tom bude na konferenci hovořit marketingový manažer Filip Podstavec.
Využijte alternativní kanály a hledejte nové cesty
Mnoho firem používá stejné metody marketingové komunikace, ale to není vždy ta nejlepší cesta. Dnes je důležité mít dobře zaokrouhlenou marketingovou strategii, která využívá celou řadu různých metod. Pokud se budete držet jen několika marketingových kanálů, mohli byste přijít o životně důležité informace, které by mohly zastavit fungování vašeho podnikání. Navíc můžete přijít o nové zákazníky.
TikTok je alternativní platforma sociálních médií, o které si někteří lidé myslí, že je dobrá pouze pro děti nebo zábavný obsah. Ale je to vlastně skvělý způsob, jak generovat nové zákazníky pro váš e-shop. CEO agentury TikTokj.cz Vít Janda vám pomůže naučit se vydělávat peníze pomocí TikTok a jak jej využít k přilákání více zákazníků do vašeho obchodu.
Analytika se mění, buďte ve střehu
Universal Analytics bude brzy nahrazeno Google Analytics 4. Všichni by už měli mít nastaveno GA4 a měřit data, protože včera bylo pozdě. Na workshopu o vyhodnocování dat, který povede Jan Malatinský, Data Analyst Team Leader v digitální agentuře Advisio, se dozvíte, jak efektivně využívat data k rozhodování.
Inspirujte se od úspěšných e-shopů
Některé velmi úspěšné e-shopy se na konferenci podělí o své tipy, jak být úspěšný v podnikání. Budou mluvit o tom, co je dělá úspěšnými, jak ke své práci přistupují a jak inspirují ostatní. Generální ředitel GoldBee, Jan Kočař, vám ukáže, jak jeho společnost rychle rostla a stala se jednou z největších značek na internetu během jediného roku. Vysvětlí vám, jak můžete udělat totéž pomocí technik online marketingu.
Na konferenci vystoupí také Marek Dobrý, CMO e-shopu Vasky. Tato značka je na českém trhu za posledních sedm let velmi úspěšná a budou diskutovat o některých klíčových milnících, kterých dosáhla. Vystoupí také Petr Miklík, CMO Grizly.cz, který se podělí o cenné informace o tom, jak vyhodnocovat efektivitu e-shopu.
Ještě stále váháte?
Už nemusíte. Protože na jarním E-commerce day vás ještě čeká:
- 20 přednášek a 10 workshopů na aktuální témata od předních expertů v oblasti e-commerce.
- Partnerské stánky – přijďte se pobavit o své situaci nebo rovnou navázat spolupráci.
- Networking – nasbírejte cenné kontakty pro rozvoj vašeho podnikání.
- Zábava i o přestávkách – čekají na vás soutěže o hodnotné ceny.
- Dárky – každý účastník konference obdrží při vstupu knihu zdarma.
- Afterparty – po skončení oficiálního programu bude další možnost vzájemně se seznámit a dát si společný drink.
- Pro provozovatele e-shopů je vstup zdarma po vyplnění registračního formuláře.