Český fintech 4Trans, specializující se na cashflow malých a středních autodopravců, rozvíjí své evropské marketingové aktivity. Jako první na českém trhu spouští specializovaný marketing přes sociální síť WhatsApp. Skrze personalizované newslettery tak nahradí tradiční model e-mail marketingu moderním a progresivním způsobem. Mobilní komunikaci přes WhatsApp totiž využívají přes dvě miliardy uživatelů na světě a 9 z 10 klientů 4Trans jsou aktivní právě na této platformě. 4Trans staví na řešení německé softwarové společnosti Charles, která se zaměřuje na konverzační a obchodní aktivity na WhatsAppu a dalších chatovacích aplikacích. Novinku český fintech spustil v červnu a pilotní provoz zvedl míru otevření (open rate) komunikace na 85 %.
Fintech 4Trans se zaměřuje na finanční výzvy podnikatelů v autodopravě a poskytuje rychlou metodu proplácení faktur prostřednictvím faktoringu. Kromě toho rozvíjí celou řadu digitálních služeb určených pro autodopravce, kteří tráví gros své práce na cestách za volantem. Právě proto se 4Trans rozhodl informovat o svých novinkách netradičním způsobem – přes mobilní komunikaci na WhatsApp, kde jeho klienti tráví nejvíc času.
Mobilní zpravodaj ze silnice a parťák na cesty
Jako poskytovatele služby svého newsletteru si vybral berlínský startup Charles. Ten se v roce 2021 ocitl v žebříčku Nejžhavějších startupů podle časopisu Wired. Jeho zakladatelé Artjem Weissbeck a Andreas Tussing spustili v roce 2019 platformu pro poskytování marketingové komunikace přes WhatsApp. Nový prodejní kanál je určen podnikům, které chtějí svým zákazníkům nabízet personalizované služby. Podle dostupných dat zákazníci, kteří službu využívají, realizují více než 25 % svých prodejů prostřednictvím WhatsAppu. Služba je rozšířená například v Asii, v Evropě zažívá stoupající trend.
„Charles jsme zvolili, protože jde o zcela nový způsob informování o našich novinkách a přiblížení se našim klientům, který nabízí nevídanou míru zapojení. WhatsApp je skvělá příležitost, jak s nimi komunikovat – jsou totiž často na cestách a zvyklí řešit byznys na telefonu, nemohou trávit mnoho času projížděním e-mailu. I když naše dosavadní e-mailová komunikace pravidelně dosahovala míry otevření přes 40 %, chtěli jsme ještě více zlepšit zákaznickou zkušenost našich služeb. To nám potvrdila rekordně vysoká míra otevření našeho newsletteru, jenž je spuštěn teprve od června, která se na vzorku několika stovek klientů vyšplhala na 85 %. Kromě toho plánujeme posílit komunikaci o informace, které budou přinášet nejen novinky ve 4Trans, ale i aktuality ve světě autodopravy. Cílem je pro nás především budovat s klienty partnerský vztah,“ vysvětluje Alexandr Lagazzi, CMO 4Trans.
4Trans blíž každodenním potřebám autodopravců
4Trans podnikatelům v logistice poskytuje především finanční služby prostřednictvím faktoringu, rychlé proplacení faktur a stabilizaci cashflow. Na základě hlubokého pochopení preferencí svých klientů postavili svou marketingovou aktivitu nového newsletteru právě na využití hromadné komunikace přes WhatsApp. Newsletter je dalším posílením podpory při časově náročném podnikání, kdy je kabina auta ložnicí i kanceláří zároveň.
„Na 4Trans máme rádi to, že si svého zákazníka můžeme prověřit a zjistit jeho bonitu před začátkem obchodního vztahu. Je pro nás přínosem, že pracují 24/7 oproti konkurenci. Jinak využíváme i právní poradenství, které nám poskytují nad rámec služeb. V rámci dopravního trhu nabízejí celoplošné poradenství. Teď budeme moct všechno řešit i online přes WhatsApp. Je to super nápad a ulehčilo nám to komunikaci,“ říká autodopravce NORD SPEED, s. r. o., klient 4Trans.
4Trans přitom chystá další marketingové aktivity spojené s autodopravou. Díky získané investici expanduje do střední Evropy a posiluje i svůj tým – ambice má společnost zejména s novými kolegy na marketingových a obchodních pozicích.