Dříve známá jako společnost provozující stravenkový systém, dnes přední technologický lídr, jehož unikátní platformu využívá v Česku téměř 400 000 uživatelů. Řeč je o společnosti Up Česká republika, která svůj současný úspěch staví na jedinečné kombinaci fintechu a HR technologií. O rychlé transformaci společnosti, novinkách v technologii a budoucích vizích jsme diskutovali s generálním ředitelem Stéphanem Nicolettim.
Jaké je postavení společnosti Up ČR na trhu a jak konkurujete v oblasti motivace a spokojenosti zaměstnanců?
V porovnání s našimi konkurenty jsme prošli za posledních pět let nejdramatičtější proměnou, kdy jsme se z „tiskárny obědových poukázek“ stali technologickou společností v oblasti lidských zdrojů. Využili jsme naše téměř třicetileté znalosti o tom, jak firmy fungují a co jejich zaměstnanci potřebují, a vytvořili jsme unikátní digitální platformu, která má dvě části. Jednu část věnovanou moderním platbám zaměstnaneckými benefity prostřednictvím naší karty ve spolupráci s MasterCard a druhou část, která přispívá nejen k celkové agendě lidských zdrojů, ale také k motivaci a spokojenosti zaměstnanců v práci. To je naše jedinečné postavení.
Můžete nám přiblížit vaše hlavní hodnoty, které stojí za vašimi motivačními platformami?
Já i mí kolegové věříme, že budoucnost úspěšných firem tkví nejen v přístupu k byznysu a tlaku na výkon, ale především v komplexním přístupu k samotným zaměstnancům, kteří úspěšný byznys pomáhají tvořit. Jedině takové společnosti mohou v současném složitém světě získat konkurenční výhodu. Správné nastavení mixu odměňování v kombinaci s pěstováním zdravé firemní kultury a využíváním chytrých nástrojů digitálních technologií jsou v tom pro manažery základem a současně nezbytným pomocníkem.
Co vše umí vaše platforma? Jak ji popíšete někomu, kdo ji nezná?
Naše platforma je zaměřena především na firemní HR oddělení. Jejím účelem je skrze naší aplikaci Můj Up spravovat veškeré benefity zaměstnanců firmy prostřednictvím našeho platebního modulu (platba kartou, mobil), ale také otevírat přes mobilní telefon nový komunikační kanál, a to především mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem, ale i mezi zaměstnanci samotnými. Naším cílem je podpořit takto kontakt a komunikaci uvnitř firmy, a zvýšit angažovanost zaměstnanců.
Další součástí platformy je online měření spokojenosti zaměstnanců, díky němuž máte neustálý přehled o jejich potřebách a můžete rychle odhalit vznikající problémy. Vedoucí pracovníci nebo HR manažeři tak mají k dispozici měsíční přehledy dílčích studií, na které mohou reagovat. A pokud se objeví požadavek nebo problém, můžeme zaměstnavatelům rychle nabídnout nejlepší řešení, ať už jde o nový typ benefitu, komunikační nástroje nebo něco jiného.
A co nabízí platforma samotným zaměstnancům?
Kromě správy a využívání benefitů, které firma svým zaměstnancům nabízí (přehled všech benefitů v moderní mobilní nebo desktopové aplikaci, platby z příspěvků na stravování, zdraví nebo volný čas), je to řada praktických nástrojů a modulů, které usnadňují komunikaci nebo mají pozitivní vliv na atmosféru a kulturu firmy. Jednou z mých nejoblíbenějších funkcí je možnost poděkovat kolegovi online za dobře odvedenou práci.
Stále více také pracujeme s gamifikací, protože forma hry je nejen zábavným zdrojem motivace, ale také pomáhá upevňovat vztahy s kolegy a zaměstnavatelem. Ti, kteří si chtějí práci oživit a trochu se pobavit, mohou na platformě sbírat odznaky za vybrané aktivity. Z vyloženě praktických výhod pro uživatele platformy zmíním široký výběr slevových a cashbackových nabídek. Nástrojů a funkcí je však na platformě mnohem více a stále přidáváme nové.
Jaké konkrétní inovativní platební metody nebo motivující prvky nabízíte prostřednictvím vašich platforem? Jakým způsobem tyto prvky přispívají k pozitivnímu uživatelskému zážitku?
V první řadě chceme našim uživatelům nabídnout široký výběr platebních možností, aby mohli využívat své výhody a utrácet je maximálně pohodlně. Proto kromě naší All Inclusive platební karty, kterou lze využít na více než 36 000 místech v ČR, nabízíme také platbu přes Apple Pay nebo Google Pay. Byli jsme ostatně vedle bank jedním z prvních hráčů, kteří v Česku mobilní platby nabídli.
Během několika měsíců také umožníme našim uživatelům přejít rovnou na karty virtuální a integrovat je přímo do různých platebních peněženek z aplikace Můj Up. Právě mobilní platby jsou dnes velmi oblíbené a více než čtvrtina našich transakcí probíhá právě touto cestou, a to s využitím všech forem moderního zabezpečení plateb, jako je biometrické ověřování plateb pomocí otisku prstu nebo skenu obličeje. Naši uživatelé potřebují za své výhody zaplatit rychle, kdykoliv na to přijde, takže jim musíme nabídnout všechny moderní prostředky, které dnešní trh nabízí.
Jaké jsou hlavní faktory, které přispěly k úspěchu a růstu Up ČR od založení a jakými způsoby se snažíte udržet tuto dynamiku i do budoucna?
Vždy jsme se snažili být vynalézaví a myslet trochu jinak než konkurence, které jsme se kapitálově nemohli rovnat. Inovace jsou tedy naším hlavním klíčem a jsem rád, že je kromě zákazníků a uživatelů oceňují i odborníci, když naše motivační platforma Můj Up loni získala ocenění za nejlepší mobilní aplikaci na prestižním Internet Effectiveness Awards 2023. Přišli jsme na trh s řadou nápadů a nástrojů a hledání nových cest je stále hluboce zakořeněno v DNA naší společnosti. Díky tomu je pro nás tato dynamika přirozená a věřím, že to tak i zůstane.
Naší ambicí vždy bylo soustředit se na naše koncové uživatele. Benefity, které dostávají od svého zaměstnavatele, chtějí využívat jednoduše, rychle a moderně. To je důvod, proč musí být cesta uživatele intuitivní od začátku až po konečnou platbu, která se díky technickým možnostem moderního placení musím umět přizpůsobit všem typům zaměstnanců a jejich preferencím.
Jaké jsou vaše dlouhodobé cíle a vize pro budoucnost Up ČR a jakými způsoby plánujete realizovat tyto ambice?
Plánujeme pokračovat ve vývoji naší unikátní platformy a kromě přidávání dalších užitečných modulů je pro nás klíčové co nejrychleji odstranit papírové produkty a integrovat do platformy všechny naše zákazníky a uživatele. Díky tomu se brzy dostaneme k hranici půl milionu uživatelů, což bude mimo jiné představovat zajímavý kanál pro další potenciální partnery, kteří chtějí oslovit tuto cílovou skupinu. Současný projekt virtuální karty je také blízký našemu srdci, a to jak z pohledu přínosu nových funkcí pro uživatele a zákazníky, tak z důvodu omezení plastu, což je naším dlouhodobým cílem. Naše spojení s MasterCard nám také umožňuje těžit ze všech pokroků ve světě plateb a nabízet našim uživatelům neustále další nové funkce.