Siesta Cloud je e-commerce platforma pro generování portálů na prodej voucherů, vstupenek a videí. O celém řešení jsme si povídali s Karolínou Krámkovou.
Můžete nám představit Siesta Cloud? Co vše umí? Pro koho je určený?
Hlavní výhoda Siesta Cloud tkví v robustním administrativním systému, který běží na Cloudu. Administrace je přizpůsobená zákazníkovi natolik, že jednoduše ovládá správu všech e-portálů na jednom místě, dynamicky pracuje s cenami a je schopen tvořit i agregovaná online tržiště.
Ano, Siesta Cloud umí vytvořit různé e-portály jako jsou voucher portály, ticket portály, video portály a další, ale zároveň zajistí již implementovanou platební bránu a k tomu nabídne provozovatelům právě ono all-in-one administrativní prostředí. V neposlední řadě upraví front-end dle brandových požadavků klienta a tak si zákazník vytvoří e-portál.
Mezi zákazníky najdeme poskytovatele různých služeb od hotelnictví, přes event management až po sportovní pořadatele nebo sharingové služby. Obecně se dá říci, že je Siesta Cloud vhodný pro malé a střední poskytovatele služeb a to nejen v ČR. Každou poptávku a potřebu ale rádi vždy prokonzultujeme a zhodnotíme, zda je pro ni Siesta Cloud to správné řešení.
Jak vůbec vznikla myšlenka na Siesta Cloud?
Siesta Cloud vznikl v roce 2018, a to v reakci na vysoké ceny OTAs (digitálních cestovních agentur), které si dlouhodobě udržují monopol v cestovním průmyslu a vyvíjí tlak na provozovatele cílových služeb. Jelikož Siesta Cloud má bratrský startup Siesta Solution, který poskytuje property management system pro malé a střední ubytovací zařízení, tuto potřebu se oprostit od OTAs jsme vycítili téměř okamžitě a chtěli jsme již existujícím zákazníkům nabídnout řešení, které by pro ně mohlo být nejen finančně výhodnější. Takto jsme spravili portál třeba Pivnímu hotelu v Nepomuku, rozhovor s provozní manažerkou si můžete shlédnout i zde:
V rámci vaší služby si mohu vyklikat cestovní portál, vstupenkový portál, ale i videoportál. Proč bych to měl dělat a nevyužívat třeba zaběhnutých služeb jako je Booking, Youtube nebo Ticketportal?
Vedle nízkých provozních nákladů, kterým se věnujeme v otázce níže, s sebou Siesta Cloud v porovnání s výše uvedenými online tržišti, monetizační model, integrovanou platební bránu, správu vícero portálů přes jedno admin prostředí, technickou podporu, rychlé nasazení a analytiky spojené s výkonností portálu.
Nicméně doporučujeme prodávat na vícero portálech/tržištích! Jak na Bookingu nebo Ticketportálu s velkými maržemi či vložte video na Youtube s nízkými zisky z reklam. Při tom můžete mít i portál od Siesta Cloud, takto rychle vybudujete svou obchodní značku a postupně si přetáhněte vaše prodeje z velkých kanálů na váš portál, kde máte lepší podmínky. Což pro naše klienty znamená ušetření i statisíců ročně.
Kolik stojí takové zřízení cestovního portálu?
Tím, že je Siesta Cloud ready to use řešení, jsou i náklady pro zákazníka v porovnání s ostatními konkurenčními nástroji nižší. A to nejen pořizovací cena, která se liší podle požadavků klienta, ale pohybujeme se v nižších 10 tisících korunách až po nižší statisíce, v případě že klient chce specifický design nebo dovyvinout nějakou funkcionalitu, ale i při poplatcích za zprostředkovaný nákup, kdy se poplatky Siesta Cloud pohybují v rozmezí 3-5 % (ale i to je předmětem domluvy). Zde je veliká přidaná hodnota pro ty, kteří nechtějí platit vysoké poplatky z transakcí takových hráčům jako je booking.com apod.
Odběr novinek
Dostávejte pravidelné tipy ze světa FinTechu!
Jaké technologie využíváte? Proč zrovna Cloud?
Siesta Cloud, jak už z názvu vyplývá, běží kompletně na Cloudu od Microsoftu. Pro tuto technologii jsme se rozhodli hned z několika důvodů: portály se nemusí vyvíjet od začátku, není třeba žádných pluginů, tím pádem se jedná o komplexní službu s plnou technickou podporou a přidruženými službami jako mailingu
V rámci integrace implementujete i platební bránu. Jakou payments technologii využíváte? Děláte i platební řešení na míru?
Využíváme výhradně platební bránu od ČSOB, která vyhověla všem požadavkům na její implementaci do portálů – např. to že si nemusí dělat klienti své vlastní platební účty. V tom vidíme také veliké ulehčení pro provozovatele portálů. Jedná se o tzv Airbnb model.
Provozovatel si nastaví cenu, kterou chce obdržet za své služby, tu nastavíme o dohodnutá procenta. Vybereme peníze od konečného zákazníka, a provozovateli dvakrát měsíčně odesíláme výplatu. Výhoda je v jednoduché možnosti stornování rezervace a zaslání zákazníkovi peníze zpět bez poplatků.
Zákazníci této platformy jsou z Česka, nebo cílíte globálně?
Siesta Cloud je připraven i na zahraniční portály, zatím však máme většinu u českých klientů. Cesta za hranice je určitě začleněna do dlouhodobé strategie a jsme schopni pokrýt organické poptávky, které k nám ze zahraničí chodí, ale zatím to není pro nás taková priorita.
Jaké trendy vnímáte na poli cestovního ruchu? Můžeme se těšit na nějaké novinky po Covidu-19?
Ve firmě vidíme obrovský potenciál u skupiny tzv. digitálních nomádů – práce odkudkoli se stane určitě novým trendem a bude se rozšiřovat i do další sociálních kruhů. Proto věříme, že se bude dařit obsazovat střednědobé pronájmy a to nejen v hlavních metropolích, ale i periferních oblastech, které nejsou tako exponované.
Zároveň jsme s příchodem první vlny covidu a poptávkou po přesunu služeb do online prostředí, jsme udělali i variantu videoportálů, na monetizaci videozáznamů a streamů. Tento trend věříme, že se udrží a poptávka bude i nadále stabilní.
O transformaci do cloudu si můžete přečíst také zde.