Siesta Cloud je e-commerce platforma pro generování portálů na prodej voucherů, vstupenek a videí. O celém řešení jsme si povídali s Karolínou Krámkovou.

Můžete nám představit Siesta Cloud? Co vše umí? Pro koho je určený?

Hlavní výhoda Siesta Cloud tkví v robustním administrativním systému, který běží na Cloudu. Administrace je přizpůsobená zákazníkovi natolik, že jednoduše ovládá správu všech e-portálů na jednom místě, dynamicky pracuje s cenami a je schopen tvořit i agregovaná online tržiště.

Ano, Siesta Cloud umí vytvořit různé e-portály jako jsou voucher portály, ticket portály, video portály a další, ale zároveň zajistí již implementovanou platební bránu a k tomu nabídne provozovatelům právě ono all-in-one administrativní prostředí. V neposlední řadě upraví front-end dle brandových požadavků klienta a tak si zákazník vytvoří e-portál.

Mezi zákazníky najdeme poskytovatele různých služeb od hotelnictví, přes event management až po sportovní pořadatele nebo sharingové služby. Obecně se dá říci, že je Siesta Cloud vhodný pro malé a střední poskytovatele služeb a to nejen v ČR. Každou poptávku a potřebu ale rádi vždy prokonzultujeme a zhodnotíme, zda je pro ni Siesta Cloud to správné řešení. 

Jak vůbec vznikla myšlenka na Siesta Cloud?

Siesta Cloud vznikl v roce 2018, a to v reakci na vysoké ceny OTAs (digitálních cestovních agentur), které si dlouhodobě udržují monopol v cestovním průmyslu a vyvíjí tlak na provozovatele cílových služeb. Jelikož Siesta Cloud má bratrský startup Siesta Solution, který poskytuje property management system pro malé a střední ubytovací zařízení, tuto potřebu se oprostit od OTAs jsme vycítili téměř okamžitě a chtěli jsme již existujícím zákazníkům nabídnout řešení, které by pro ně mohlo být nejen finančně výhodnější. Takto jsme spravili portál třeba Pivnímu hotelu v Nepomuku, rozhovor s provozní manažerkou si můžete shlédnout i zde:

V rámci vaší služby si mohu vyklikat cestovní portál, vstupenkový portál, ale i videoportál. Proč bych to měl dělat a nevyužívat třeba zaběhnutých služeb jako je Booking, Youtube nebo Ticketportal?

Vedle nízkých provozních nákladů, kterým se věnujeme v otázce níže, s sebou Siesta Cloud v porovnání s výše uvedenými online tržišti, monetizační model, integrovanou platební bránu, správu vícero portálů přes jedno admin prostředí, technickou podporu, rychlé nasazení a analytiky spojené s výkonností portálu.

Nicméně doporučujeme prodávat na vícero portálech/tržištích! Jak na Bookingu nebo Ticketportálu s velkými maržemi či vložte video na Youtube s nízkými zisky z reklam. Při tom můžete mít i portál od Siesta Cloud, takto rychle vybudujete svou obchodní značku a postupně si přetáhněte vaše prodeje z velkých kanálů na váš portál, kde máte lepší podmínky. Což pro naše klienty znamená ušetření i statisíců ročně.

Kolik stojí takové zřízení cestovního portálu?

Tím, že je Siesta Cloud ready to use řešení, jsou i náklady pro zákazníka v porovnání s ostatními konkurenčními nástroji nižší. A to nejen pořizovací cena, která se liší podle požadavků klienta, ale pohybujeme se v nižších 10 tisících korunách až po nižší statisíce, v případě že klient chce specifický design nebo dovyvinout nějakou funkcionalitu, ale i při poplatcích za zprostředkovaný nákup, kdy se poplatky Siesta Cloud pohybují v rozmezí 3-5 % (ale i to je předmětem domluvy). Zde je veliká přidaná hodnota pro ty, kteří nechtějí platit vysoké poplatky z transakcí takových hráčům jako je booking.com apod.

Odběr novinek

Dostávejte pravidelné tipy ze světa FinTechu!

Jaké technologie využíváte? Proč zrovna Cloud?

Siesta Cloud, jak už z názvu vyplývá, běží kompletně na Cloudu od Microsoftu. Pro tuto technologii jsme se rozhodli hned z několika důvodů: portály se nemusí vyvíjet od začátku, není třeba žádných pluginů, tím pádem se jedná o komplexní službu s plnou technickou podporou a přidruženými službami jako mailingu

V rámci integrace implementujete i platební bránu. Jakou payments technologii využíváte? Děláte i platební řešení na míru?

Využíváme výhradně platební bránu od ČSOB, která vyhověla všem požadavkům na její implementaci do portálů – např. to že si nemusí dělat klienti své vlastní platební účty. V tom vidíme také veliké ulehčení pro provozovatele portálů. Jedná se o tzv Airbnb model.

Provozovatel si nastaví cenu, kterou chce obdržet za své služby, tu nastavíme o dohodnutá procenta. Vybereme peníze od konečného zákazníka, a provozovateli dvakrát měsíčně odesíláme výplatu. Výhoda je v jednoduché možnosti stornování rezervace a zaslání zákazníkovi peníze zpět bez poplatků.

Zákazníci této platformy jsou z Česka, nebo cílíte globálně?

Siesta Cloud je připraven i na zahraniční portály, zatím však máme většinu u českých klientů. Cesta za hranice je určitě začleněna do dlouhodobé strategie a jsme schopni pokrýt organické poptávky, které k nám ze zahraničí chodí, ale zatím to není pro nás taková priorita.

Jaké trendy vnímáte na poli cestovního ruchu? Můžeme se těšit na nějaké novinky po Covidu-19?

Ve firmě vidíme obrovský potenciál u skupiny tzv. digitálních nomádů – práce odkudkoli se stane určitě novým trendem a bude se rozšiřovat i do další sociálních kruhů. Proto věříme, že se bude dařit obsazovat střednědobé pronájmy a to nejen v hlavních metropolích, ale i periferních oblastech, které nejsou tako exponované.

Zároveň jsme s příchodem první vlny covidu a poptávkou po přesunu služeb do online prostředí, jsme udělali i variantu videoportálů, na monetizaci videozáznamů a streamů. Tento trend věříme, že se udrží a poptávka bude i nadále stabilní.

O transformaci do cloudu si můžete přečíst také zde.

Náhledové foto: Andy Li on Unsplash

Avatar Autor
Ondra Machač

Specialista na budování (nejen) obchodních vztahů. FinTech evangelista, který si bez technologie neuvaří ani čaj. Spoluzakladatel Podpořit.cz.

Líbí se vám článek? Podpořte Fintree kávou.

Naše články píšeme po nocích a občas musíme spánkový deficit dohnat šálkem kávy. Budeme rádi, když nás na jeden pozvete.

☕️ Chci vás pozvat!