V-Sharp Venture Studio Michala Menšíka a Zdeňka Šoustala oznamuje dosud nejvyšší investici v rámci svého startupového portfolia. Částku dvacet milionů korun vkládá do společnosti Vocalls, která se zabývá vývojem a produkcí hlasových asistentů, tzv. voicebotů. První prototypy voicebotů spustil startup již v roce 2016 a dnes se jejich prostřednictvím stará o rychlou a efektivní zákaznickou komunikaci desítkám firem, mezi které patří např. Alza nebo ČSOB. Získané finanční prostředky by chtěli zakladatelé Vocalls využít především na svou zahraniční expanzi a řadu produktových inovací.

Vocalls sdružuje tým zkušených specialistů, kteří v budoucnost hlasových technologií věřili dříve než řada firem, které je dnes používají. Svůj příběh začali zakladatelé společnosti Artem Markevich a Martin Čermák psát před šesti lety, kdy vytvořili a zároveň u klientů implementovali své první virtuální hlasové asistenty. Motivace k jejich vzniku byla jednoduchá a vycházela z každodenního života. Každý má občas problém dovolat se na zákaznickou linku, ať už internetového obchodu nebo třeba banky, a dostatečně rychle vyřešit svůj požadavek.

Od počátku tak bylo cílem startupu ušetřit každému volajícímu hodiny na zákaznické lince a poskytnout mu prostřednictvím voicebotů rychlý přístup k řešení problému. Společnostem, které Vocalls využívají, tak dramaticky roste zákaznická spokojenost, a to zejména díky okamžité a prakticky nepřetržité dostupnosti jejich zákaznických linek.

Investice ve formě financí i dlouhodobé podpory

Během dalších let se Vocalls podařilo vytvořit všestranný konverzační nástroj, jehož funkce vychází z konkrétních potřeb jednotlivých klientů i samotného trhu. Produkt Vocalls je koncipován tak, aby klienti mohli využít nejen základních komunikačních scénářů, ale také si hlasového asistenta snadno a rychle přizpůsobit na míru svým vlastním potřebám, a to doslova na pár kliků i bez znalosti programovacího jazyka.

Své voiceboty testujeme na stovkách tisíc reálných rozhovorů a na jejich základě pak hlasové asistenty postupně ladíme tak, aby byla konverzace s nimi co nejpřirozenější. Fungující spolupráce s řadou významných českých společností nám potvrzuje, že jsou hlasoví boti žádaným a efektivním nástrojem napříč obory – proto se teď chceme kromě dalšího vývoje produktu zaměřit také na jejich expanzi do světa. Investici od V-Sharpu nevnímáme jen jako finanční injekci, ale především jako podporu a mentoring někoho, komu záleží na našem produktu stejně jako nám, a kdo má již zkušenost se škálováním produktu a zahraniční expanzí,“ komentuje investici Artem Markevich, CEO a spoluzakladatel Vocalls.

Voiceboti jako řešení globálního problému

Dnes umožňují Vocalls automatizovat kontaktní centra již několika společnostem zvučných jmen, a to z mnoha různých oborů, např. Alze, ČSOB, Zásilkovně či největšímu českému výrobci automobilů ŠKODA AUTO.  O kvalitě řešení českého startupu svědčí také tři ocenění v soutěži kontaktních center Czech Contact Center Award 2022, kde uspěly hned dva projekty, na jejichž vývoji se Vocalls podíleli.  Všechny portfoliové firmy si voiceboty pořizují z podobných důvodů. Mezi primární požadavky patří zlepšení dostupnosti služby i v těch nejvytíženějších časech, zkrácení čekací doby na lince, ale také řešení nedostatku operátorů a snížení personálních nákladů.

Letos navíc Vocalls rozšířili řadu svých produktů rovnou o několik novinek. Svým klientům nyní poskytují možnost využít také hlasovou analytiku, emailbota nebo tzv. advisora, který radí operátorům na lince s vhodnými a pohotovými odpověďmi, a to přímo v průběhu hovoru. Kromě toho uvedli do světa produkt LiveTranslate, který dokáže překládat cizojazyčné hovory mezi operátorem a volajícím, rovněž v reálném čase.

Vocalls vyvíjejí a úspěšně implementují velmi pokročilou technologii, která výrazně předbíhá existující konkurenční řešení. V tom, že jejich produkt dokáže plnohodnotně nahradit živého operátora i ve složitých konverzačních procesech, vidíme obrovský potenciál napříč různými obory i světovými trhy. Stejně jako naše další portfoliové startupy řeší i Vocalls globální problém, a to s konkrétním cílem – zákaznickou komunikaci nejen maximálně zdigitalizovat a zefektivnit, ale též ji pro koncové zákazníky zpřístupnit v jakémkoli čase a bez otravného čekání – voicebot se vám totiž věnuje okamžitě. Vocalls se přitom záběrem klientů pohybují v oblastech, které jsou nám nejbližší, tedy v e-commerce, logistice a fintechu,“ dodává Matej Zabadal, Managing Partner ve V-Sharp Venture Studiu.

V-Sharp Venture Studio založili Michal Menšík, CEO logistické skupiny DODO, a Zdeněk Šoustal, CEO společnosti Reticulum, která kromě technologických společností investuje dlouhodobě také do nemovitostí a zemědělství. Studio se zaměřuje především na mladé firmy zejména z oblastí e-commerce, fintechu a logistiky, v nichž má celý investiční tým dlouholeté zkušenosti, přičemž v hledáčku studia jsou primárně SaaS projekty s potenciálem zahraniční expanze. V minulosti tak V-Sharp Venture Studio zainvestovalo např. do startupu Ydistri, který vyvíjí softwarový nástroj pro redistribuci tzv. mrtvých zásob a dnes již spolupracuje s několika nadnárodními retailovými řetězci, nebo do fintechu Advanto, který zaměstnancům umožňuje vybrat si svou odpracovanou mzdu kdykoli v měsíci.

Zdroj: TZ V-Sharp

Avatar Autor
Ondra Machač

Specialista na budování (nejen) obchodních vztahů. FinTech evangelista, který si bez technologie neuvaří ani čaj. Spoluzakladatel Podpořit.cz.

Líbí se vám článek? Podpořte nás kávou.

Naše články píšeme po nocích a občas musíme spánkový deficit dohnat šálkem kávy. Budeme rádi, když nás na jeden pozvete.

☕️ Chci vás pozvat!