Co nového se během června událo ve světě e-commerce? Sledujte náš měsíční zpravodaj, kde shrneme 5 nejdůležitějších zpráv, které byste si rozhodně neměli nechat ujít. To nejzajímavější z e-commerce na jednom místě.

1. Wood & Company kupuje podíl ve Footshopu za půl miliardy korun

WOOD SPAC One, která patří do skupiny WOOD & Company získala podíl v online prodejci obuvi a oblečení Footshop. Ten za minulý rok utržil přes milardu korun při čemž jen 30 % tvoří Česko. Dnes pod Footshop spadá i značka Queens, která byla jeho hlavním konkurentem.

Nový příliv kapitálu poslouží především pro strategický rozvoj, expanzi kamenných obchodů a posilování brandu. Transakce by se měla uskutečnit 1. srpna 2023. Jedná se o celkem 445 milionů korun. [1]

2. Navzdory poklesu trhu Xzone vyrostl. Nově míří do Maďarska

Českou e-commerce loni potrápil pokles, ke kterému za celou historii ještě nedošlo. Obraty prodejců poklesly v některých případech až o 10 %. Navzdory tomu Xzone i nadále rostl. Za minulý účetní rok, který ukončil letos v březnu, oznámil čistý obrat 164 milionů korun. 

Růstu výrazně pomohlo rozšíření produktového portfolia, které se nově zaměřilo i na merchandise a sběratelské či doplňky. Pomohla i tvorba vlastních produktů. Všechny tyto novinky podtrhují nové směřování Xzone – stát se specialistou na všechny fanouškovské předměty. [2]

3. Notino prodalo loni parfémy a kosmetiku za více než 23 miliard korun

Brněnské Notino je největším internetovým prodejcem v oblasti parfémů a kosmetiky. Po uzavření fiskálního roku se ukázalo, že opět dosáhlo rekordních čísel. Obrat přes 1 milion eur potvrdil stabilní mezikvartální růst, a to jak v Česku, tak i dalších 26 zemích, ve kterých působí.

Čistý zisk společnost nezveřejnila. V minulém roce se jednalo o 519 milionů korun. Notino denně odešle přes 56 tisíc zásilek. Ročně to dělá zhruba 20 milionů objednávek, které obsahují asi 109 milionů produktů. [3]

4. Česko má vůbec první EXEC e-commerce osobnosti, kdo mezi ně patří?

Před nedávnem proběhly nominace a hlasování o tři osobnosti české a slovenské e-commerce scény. Porota složená z odborníků a společností jako je ShopsysMastercardPacketa GroupAsociace pro elektronickou komerci (APEK) a dalších, se shodla na následujících jménech.

Tomáš BravermanZbynek Kocian a Václav Staněk. Tomáš přes 10 let řídí největší nákupní portál a srovnávač cen na českém internetu. Zbyněk pomáhá ve stabilním růstu Notina, což se mu i podle předchozí novinky velmi daří. Vašek začal podnikat jako student. Dokázal vybudovat velmi úspěšnou značku bot. Vysloužil si i označení novodobého Bati. [4]

5. Blíží se jubilejní desátý ročník e-commerce konference ShopCamp

E-shopařská vzdělávací a networkingová konference ShopCamp patří mezi velmi oblíbené události českých online prodejců. Letošní ročník je již desátý a jako vždy se máte na co těšit. Konferenci navštíví okolo 600 e-shopařů.

Těšit se můžete na bohatý program, přednášky a workshopy od známých osobností jako je Antonín Štětina. Ten řídí e-shop Kulina.cz a dříve šéfoval e-shopu Feedo® s miliardovým obratem. Vystoupí také ředitel ekologického obchodu EconeaIng. Martin Mates nebo král spodního prádla Ruslan Skopal z Trenýrkárna.cz nebo zástupců z Authentica Fulfillment. [5]

Závěrem

Je vidět, že se česká e-commerce vyvíjí a e-shopy se musí přizpůsobovat, aby dokázaly na trhu dobře prosperovat. Zákaznicí jsou stále náročnější, zvyšují se ceny energií, ceny za prostory, nároky na obaly, nutnost expanze a spoustu dalších. Jestliže přesně tyto problémy řešíte a chcete se jich alespoň částečně zbavit, nezapomeňte prozkoumat možnost outsourcingu logistiky svého e-shopu v podobě fulfillmentu. Přesně tyto body za vás totiž dokážeme vyřešit!

Avatar Autor
Radim Oulehla

Nadšenec do e-commerce, online marketingu a FinTechů. Chorobný minimalista a odpůrce nesmazaných e-mailů. Spoluzakladatel Podpořit.cz.

Líbí se vám článek? Podpořte nás kávou.

Naše články píšeme po nocích a občas musíme spánkový deficit dohnat šálkem kávy. Budeme rádi, když nás na jeden pozvete.

☕️ Chci vás pozvat!