Co nového se za poslední měsíc událo ve světě e-commerce? 🤔 Sledujte náš měsíční zpravodaj, kde shrneme 5 nejdůležitějších zpráv, které byste si rozhodně neměli nechat ujít. To nejzajímavější z e-commerce na jednom místě. ✅

1️⃣ Jak úspěšně rozvíjet e-shop? 10 tipů od tech lídrů v e-commerce!

🚀 Počet e-shopů v Česku neustále roste a s tím se vyvíjí i konkurenční prostředí. Aby si každý e-shop našel správnou tržní pozici, musí vynaložit velkou spoustu úsilí. 💪🏻 Kam se vyplatí úsilí směřovat? 🤔 Tech lídři v e-commerce, kterými jsou BianoLuigi’s BoxTrustPay a Twisto, A Zip Company připravili 10 tipů pro to, aby byl váš e-shop úspěšnější. 🤩

👉🏻 Zaměřit byste se podle nich měli na optimalizaci vyhledávání, produkty, recenze, využití online tržišť, optimalizaci platebních metod, jednoduchou pokladnu, ale také zabezpečení a zákaznickou podporu. ✅ [1]

2️⃣ Influencer marketing – mezi úspěchem a propadákem je tenká hranice, říká André Kohout

V České republice máme přes 10 tisíc influencerů. 😮 Ti vám mohou pomoci nakopnout byznys, ale také vás připravit o peníze. Počet followerů už dnes hraje jen částečnou roli. 👀 Reálných sledujících může mít influencer totiž mnohem méně než si myslíte. 🤔 Právě kvůli tomu mají firmy s influencer marketingem protikladné zkušenosti. Jedny si spolupráci vychvalují, druhé ji proklínají.

I přes to se v influencer marketingu protočí celosvětově miliardy amerických dolarů ročně. 🚀 Vybrat ale správného influencera, který vám pomůže prodeje nakopnout není až tak jednoduché. ✅ Musíte sledovat engagement, statistky přímo od influencera, dát si pozor na falešná data a spoustu dalšího. Co přesně byste měli sledovat se dozvíte v článku na CzechCrunch. [2]

3️⃣ Doručení léků do jedné hodiny. To slibuje aplikace Kuc Kuc!

👉🏻 Aplikace se chce zaměřit především na dodání do měst a obcí, kde často kamenné pobočky lékáren chybí. 🤩 V těchto obcích a odlehlých městech žije podle Robin Kazík a Pavel Röder, podnikatelů kteří stojí za aplikací Kuc Kuc, přes 2,8 milionu lidí. 👀 Doba dodání by v krajských městech měla proběhnout do jedné hodiny a v menších městech nejpozději následující den. 👍🏻 Zajímavá je však cena dopravy, která by měla v úvodní fázi činit pouze 29 Kč. 🎯

🚀 Cíle zakladatelů jsou poměrně ambiciózní. Do konce roku by chtěli získat 75 tisíc zákazníků. 💪🏻 Aplikaci chtějí obohatit o data z nositelných zařízení jako jsou chytré hodinky, prsteny, náramky a další. ✅ Pracovat chtějí i s umělou inteligencí. [3]

4️⃣ Z učitelky e-shopistkou! Petra Plemová vybudovala úspěšný e-shop, který teď prodává Hartenbergu

Jméno Petra Plemová jste jistě už zaslechli. Její příběh je jako z filmu. 🏆 Maminka od čtyř dětí a učitelka ve školce začala podnikat ze svého obýváku. Nakonec se stala úspěšnou podnikatelkou, která od píky vybudovala e-shop Unuo.cz. 🏭 Celkem 70% podíl prodala holdingu Hartenberg, se kterým teď chystá expanzi. 👍🏻

Plemová plánuje ve firmě zůstat ještě 3 roky a následně odprodat i zbylou část podílu. 💶 Prodej komentuje pro ČTK těmito slovy: „Unuo má šanci stát se pěknou evropskou firmou, ale na to už potřebuje jinou maminku. 🌟 Někdy je potřeba to dítě poslat na vysokou.” [4]

5️⃣ Češi si na online nákupech cení pohodlí a specializovaných e-shopů. Jak jsou na tom ostatní země?

👉🏻 Klarna, jednička na trhu BNPL, nechala prostřednictvím společnosti Augur vypracovat průzkum, který mapuje nákupní zvyklosti spotřebitelů napříč evropským trhem. 🚀 V každé zemi se nákupní zvyky odlišují. Jak to dopadlo?

Češi dávají přednost pohodlí a upřednostňují menší specializované e-shopy. 🚚 Polští zákazníci se od českých tolik neliší – také hledají pohodlí a rychlé doručení. 📦 Vrácení zboží v českých obchodech je mnohem jednodušší než ve zbytku Evropy. Francouzští zákazníci hledají nízké ceny. Italové jednoduchost a rychlost. [5]

Závěrem

Je vidět, že se česká e-commerce vyvíjí a e-shopy se musí přizpůsobovat, aby dokázaly na trhu dobře prosperovat. 🌟 Zvyšují se ceny energií, ceny za prostory, nároky na obaly a spoustu dalších. 🥲 Jestliže přesně tyto problémy řešíte a chcete se jich alespoň částečně zbavit, nezapomeňte prozkoumat možnost outsourcingu logistiky svého e-shopu v podobě fulfillmentu. 🏬 Přesně tyto body za vás totiž dokážeme vyřešit! ✅

Avatar Autor
Radim Oulehla

Nadšenec do e-commerce, online marketingu a FinTechů. Chorobný minimalista a odpůrce nesmazaných e-mailů. Spoluzakladatel Podpořit.cz.

Odebírat E-commerce Insider

E-commerce Insider pro vás připravujeme každý měsíc. Můžete ho odebírat na LinkedInu!

Odebírat