Zdroj: CardMapr.nl na Unsplash

Jedním z velkých témat, které u českých zákazníků ovlivňuje nákupní zážitek a ochotu nakupovat na e-shopu, je platba za zboží. Jak ukazují například data portálu Česká e-commerce, v České republice je dlouhodobě velmi oblíbená platba na dobírku.

V novém průzkumu, který provedla společnost Klarna mezi svými zákazníky, se Češi řadí mezi pětici zemí, které mají k online nakupování vůbec nejblíže. 31 % českých zákazníků by chtělo většinu svých nákupů činit online. Průzkum také ukázal, že 78 % Čechů po e-shopech vyžaduje inovace, které by se dle názoru respondentů měly zaměřit na bezproblémovou platbu, a to jak online, tak i v kamenných obchodech.

Celých 73 % zákazníků spíše nakoupí v takovém obchodě, který umožňuje platbu po převzetí. Stále otevřenější jsou proto čeští spotřebitelé tzv. odloženým platbám (BNPL), které umožňují zboží ihned koupit, ale zaplatit později, případně i na vícekrát. Lidé jsou dvakrát ochotnější využívat služby BNPL než kreditní karty a 77 % respondentů považuje možnost rozdělit nákup do více plateb bez úroků a poplatků za užitečné.

Jak zlepšit vlastní e-shop?

Z průzkumu Shopping Pulse vyplývá, že drtivá většina českých zákazníků očekává další inovace v oblasti maloobchodu. Rostoucí trend digitalizace retailu je ostatně jednoznačný a jsou kategorie, ve kterých již dnes Češi online nákup jasně preferují – ať už se jedná o elektroniku, zboží z kategorie zábavy, erotické pomůcky nebo potřeby pro sport a volný čas.

„Dobrou zprávou pro majitele e-shopů v Česku je, že 61 % zákazníků si chodí pro nákupní inspiraci na internet. Je tedy zřejmé, že zaujmout zákazníky české e-shopy umí. Často by tedy stačilo zákazníkům nabídnout o něco lepší zákaznickou zkušenost v souladu s jejich potřebami a přetavit tak jejich cestu za inspirací ve skutečný online nákup,“ dodává k tématu Tereza Obrtáč, Country Managerka společnosti Klarna pro Českou republiku.

Nejčastějšími důvody, které české zákazníky od nákupu na internetu odrazují, jsou obavy, že daný produkt nebude vyhovovat jejich potřebám (65 %), více než polovina zákazníků se také bojí, že by proces vrácení zboží byl příliš složitý (54 %), a podobná nadpoloviční většina (53 %) zákazníků nedůvěřuje tomu, že bude obdržený produkt odpovídat popisu na e-shopu. Pokud se tam prodejcům na internetu podaří tyto obavy zákazníků vyvrátit, mohou čekat velmi zajímavý růst vlastních tržeb.

Zdroj: Shopping Pulse, TZ

Avatar Autor
Lukáš Raška

Už nějakou dobu ponořen do světa FinTechu, investování a udržitelnosti. Pomocí dat popisuje fungování financí a technologií ve srozumitelné formě.

Líbí se vám článek? Podpořte nás kávou.

Naše články píšeme po nocích a občas musíme spánkový deficit dohnat šálkem kávy. Budeme rádi, když nás na jeden pozvete.

☕️ Chci vás pozvat!