Asi nejzajímavější blok na konferenci Týden Inovací měla společnost VISA.
Za společnost Visa, vystoupili pan Petr Fuka a Lukáš Hanžl, kteří krásně vstoupili do této problematiky. Můžete se ptát, co pohledává společnost Visa na poli e-commerce? Ovšem jedná se o neodmyslitelného hráče, bez kterého bychom nakupovali online jen těžko.
Jenom v rámci transakční sítě Visa proteče kolem 65 tisíc transakcí za sekundu. Toto číslo je obrovské a nesmíme zapomínat, že Visa má určitá % z každé této transakce.
Jakou Inovaci SRC představuje?
Ve spolupráci s hráči na poli poskytování karet vymyslela standardizaci plateb kartou v e-commerce. Ptáte se jakou standardizaci? Jedná se o standard SRC (Secure Remote Commerce), tedy všechny karty určené k platbě na stisknutí jednoho tlačítka – Koupit. Toto řešení akceptuje karty vydavatelů American Express, Discover, JCB, Mastercard, UnionPay a samozřejmě Visa.
Zdroj: Medium.com
Tlačítko SRC „koupit“ umožňuje spotřebitelům rychle se přihlásit s jakoukoli kartou, což by mělo omezit opuštění online košíku. Jakmile se spotřebitelé zaregistrují k účtu a zadají své platební a přepravní údaje, které mohou zahrnovat více karet a adres, budou se moci rychle přihlásit u jakéhokoli obchodníka, který má tlačítko integrováno. Nebudou tak muset zadávat své platbení a přepravní údaje znovu a znovu. Tato jednoduchost by mohla obchodníkům pomoci zajistit vyšší prodej.
Data Baymardova institutu potvrzují možnost zvýšení prodejů: 31% amerických spotřebitelů opustilo online nákup, protože si museli vytvořit účet, a 23% tak učinilo kvůli dlouhému nebo komplikovanému procesu placení.
Zdroj: Medium.com
Tlačítko „koupit“
Spoustu společností a platebních bran nabízí své vlastní tlačítko „koupit“. Mnoho existujících platebních bran a obchodů ukládajících karty jako jsou PayPal, Amazon nebo české GoPay, nabídlo vlastní tlačítka pro nákup nebo zapamatování platební karty. Protože existuje tolik tlačítek pro nákup, nejsou všechny k dispozici u každého obchodníka, což omezuje hodnotu zjednodušeného procesu placení. Společnou prací na tomto novém tlačítku SRC nákupu by hlavní sítě karet mohly eliminovat tento problém, že by usnadnily jeho přijetí více obchodníkům a tím by zvýšily jeho přitažlivost pro spotřebitele.
Zdroj: Mastercard