Společnost Lentiamo působí v celkem 17 evropských zemích a v loňském roce díky tomu utržila 845 milionů korun. Česká společnost vyrostla v tržbách meziročně o 7 % a počet jejích objednávek se vyšplhal přes půl milionu. Tento rok je v plánu tempo růstu ještě zvýšit a to na 10 %. Lentiamo stále pokračuje v rebrandu na Slovensku, chystá uvést privátní značku brýlí, otevírat nové pobočky a investovat do projektů pro jednodušší nákup očních pomůcek.
„Navzdory turbulentní době se nám už několik let za sebou daří držet stabilní tempo růstu, a to je pro nás zásadní,” říká Jiří Urban, CEO společnosti Lentiamo. V minulém roce se odborníkovi v segmentu péče o oči podařilo rozšířit sortiment o 30 nových značek brýlí, mezi které patří i Balenciaga, Victoria Beckham, Bogner a další. Přibyly i brýle určené ke sportování, na čtení a spoustu dalších. Kromě toho se společnost stala výhradním dodavatelem brýlí pro barvoslepé EnChroma.
Lentiamo otevírá nové pobočky
V minulém roce se podařilo otevřít novou prodejnu v Brně. S rozšiřováním prodejen Lentiamo nehodlá přestat. „V dubnu nás čeká otevření bratislavské pobočky a zároveň hledáme vhodné prostory pro optiky ve větších českých městech,” dodává CEO Lentiamo. Prodejny umí nabídnout i doplňkové služby jako vyšetření očí, osobní vyzkoušení brýlí, opravy brýlí nebo výdej objednávek z e-shopu. „Odlišujeme se tím od tradičních online prodejců, nabízí to dodatečný komfort pro zákazníka a také vnímáme zvýšení důvěry v naši značku,” vysvětluje Jiří Urban.
Zdroj obrázku: Lentiamo
Uvedení vlastní privátní značky
Letos v dubnu se společnost chystá na představení vlastní privátní značky brýlí Lentiamo. „V první fázi půjde o 10 modelů slunečních a 8 modelů počítačových brýlí, kdy ale do rámečků počítačových brýlí je možné vsadit i dioptrická skla, takže jde vlastně o kompletní brýlový sortiment. Hlavní výhodou brýlí značky Lentiamo bude nejlepší poměr ceny a kvality na trhu, cena bude začínat na 1 390 Kč a kvalitou budeme konkurovat značkám z vyšší cenové kategorie,” říká Jiří Urban.
Investice do eye-care segmentu
Jednou z dalších novinek, kterou pro rok 2022 společnost chystá je tzv. LentiamoLab, díky které chce podporovat rozvoj segmentu eye-care. „Aktivně vyhledáváme na trhu nové projekty, které se zabývají zlepšováním péče o oči či prodejem optiky online. Uvítáme, když se nám takové projekty budou hlásit i samy, ty nejzajímavější jsme připraveni finančně podpořit,” vysvětluje CEO společnosti. „Podpora vývoje v celém segmentu je pro nás jednou z cest, jak budovat svoji pozici evropského leadera v péči o oči,” dodává.