Plzeňský Prazdroj zvýší bezpečí hostů v restauracích a hospodách díky FinTechové aplikaci Qerko, která umožňuje zaplatit i objednat si jídlo z mobilního telefonu. V letošním roce chce Prazdroj tuto službu dostat do 1500 podniků, do kterých dodává pivo, a do konce příštího roku, chce dostat službu do tří tisícovek provozoven.
„Naším cílem je bezpečná restaurace. Díky partnerství se společností Qerko nabízíme podnikům, kam dodáváme pivo, další možnost, jak bezpečnost hostů i obsluhy zvýšit. Technologie Qerka lidem umožňuje bezdotykové zaplacení i objednání mobilem, a dokáže tak ještě vylepšit zážitek z návštěvy podniku. Obsluze, která byla a vždy nepostradatelnou součástí hospody, pak přináší víc času na samotný servis i například ulehčení při rozpočítávání útraty jednotlivých hostů u stolu,“ vysvětluje obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz.
K otevření zahrádek navíc přibude i speciální akce. Pivovar hostům ve vybraných zapojených provozovnách nabídne k jednomu pivu, které zákazník zaplatí přes aplikaci Qerko, jedno navíc. Akce se bude dát využít každý týden jednou a pivo jde na účet Prazdroje.
V době ovlivněné koronavirem jsou pro lidi bezkontaktní metody platby s ohledem na bezpečnost velmi důležité, což nasvědčuje i aktuální průzkum Prazdroje, který byl realizován prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos. Podle průzkumu by mohlo až pro 40 % lidí při návštěvě restaurace rozhodující, aby nabízela bezkontaktní způsob platby. Další více než pětina k možnosti platit bezhotovostně při výběru přihlédne.
Co je Qerko
Querko je služba, která nabízí jednoduchou možnost platit bezkontaktně, ale ve spoustě restauracích je možné díky aplikaci i objednat si z jídelního lístku. Tato možnost se skvěle hodí v obědových špičkách nebo na zahrádkách, kde si lidé objednávají u okének.
„Aplikace zrychluje a zjednodušuje provoz restaurace, od samotného objednání, přes doobjednávání až po platbu, a tím prokazatelně zvyšuje spokojenost hosta. Když si člověk zapomene něco objednat, má možnost to okamžitě napravit pomocí jediného kliknutí. Obsluha tak získává digitálního pomocníka, má volnější ruce a zákazníkům se může věnovat intenzivněji,“ říká Lukáš Kovač, zakladatel Qerka.
Důležité je, že restaurace či hospoda k využívání systému nikoho nenutí. Qerko je jedna z možností určená lidem, kteří preferují bezkontaktní moderní platbu. Každý návštěvník má nadále možnost si objednávat i platit prostřednictvím obsluhy.
„Rozhodně nechceme rušit obsluhu, ani snižovat její roli v gastronomii. Hospoda má zásadní socializační aspekt, a to nejen tím, že jdu s přáteli na pivo, ale také že si mohu popovídat s výčepním či servírkou. Vztah zákazník-personál je pro nás zásadní a chceme ho i nadále podporovat. Teď ale nabízíme nástroj, který má lidem na place zjednodušit a zrychlit každodenní rutinu, aby se mohli víc věnovat svým hostům a neztráceli čas markováním,“ vysvětluje Tomáš Mráz.
Qerko je výhodné i pro personál restaurací, data společnosti ukazují, že při placení přes aplikaci se obsluze zvýšilo spropitné až o 40 %. „Hosté dávají dýška přímo přes aplikaci, takže nemusí nikde po kapsách lovit drobné. Navíc Qerko nabízíme jen těm podnikům, u kterých máme jistotu, že spropitné skutečně půjde personálu. A naše dosavadní zkušenosti ukazují, že tam, kde se aplikace používá, si obsluha na place přijde na větší dýška než při běžném placení,“ dodává Lukáš Kovač.
Prazdroj se snaží dlouhodobě podporovat hospodské i personál, například formou školení v oblasti ekonomiky podniku, online marketingu a obsluhy.
„Digitalizaci hospod a restaurací koronavirus uspíšil. Vidíme, že čím dál víc lidí preferuje bezkontaktní placení, sleduje hospody na Facebooku nebo si chce objednat jídlo online. Věříme, že i díky výhodným podmínkám, které hospodským nabízíme, se nám letos podaří Qerko dostat do víc než tisícovky hospod a restaurací ke spokojenosti jejich i hostů,“ dodává Tomáš Mráz.
Aplikace aktuálně funguje ve zhruba 400 tuzemských restauracích a hospodách. Opakovaně se k ní vrací až 60 procent jejích uživatelů. Novým uživatelům stačí, aby si stáhli Qerko do svého chytrého telefonu a nahráli platební kartu. Majitelé telefonů od Applu mohou platit i bez těchto kroků, a sice pomocí funkcionalit App Clip a Apple Pay.