Drazí čtenáři, vítejte u našeho tradičního týdeníku ze světa technologií, fintechů a businessu. Jako vždy jsme si pro vás připravili řadu novinek, které podle nás stojí za pozornost. Dnešní článek začneme oznámením od Googlu, která má potenciál na modernizaci celého e-commerce s fashion zbožím. Dále skočíme na Teslu a jejich dlouho připravované Robotaxi, nebo třeba na zprávy týkající se Siri nebo AI Gemini. Můžeme se na to vrhnout.
Doppl od Googlu vám oblékne virtuální oblečení
Kdyby tak existovala nějaká cesta jak oblečení vyzkoušet bez toho, aby jej člověk musel kupovat. Inu AI pokrok dokáže tvořit i jiné věci než jen zábavná videa a nudné texty na sociální sítě. Takže… necháte Google, aby vás oblékl?
Datový kolos na reklamy minulý týden přišel s testovacím výtvorem zvaným Doppl. Jedná se o aplikaci na iOS a Android, která dokáže pomocí umělé inteligence vizualizovat, jak by na nich vypadaly různé outfity. Uživatelé si do aplikace nahrají fotografii celého těla a následně mohou zkoušet oblečení z jakýchkoliv fotografií nebo snímků obrazovky, přičemž Doppl z nich vytváří statické obrázky i dynamická AI-generovaná videa.
Je však důležité mít na paměti, že jde stále jen o experiment a přesnost zobrazení se tak může lišit. O dostupnosti v dalších regionech se zatím nic neví.
Více na stránkách Techcrunch.
Tesla má za sebou prvního dovezeného pasažéra v robotaxi
Tesla nedávno předvedla své Robotaxi. I když se ihned začala potýkat s problémy, v minulém týdnu úspěšně dovezla prvního cestujícího. Model Y bez řidiče vyjel z továrny k zákazníkovi v texaském Austinu. Zhruba 15minutová cesta proběhla podle všeho bez zásahu do řízení od posádky nebo vzdáleného přístupu.
Sice se jednalo o jednorázovou jízdu s relativně kontrolovanými parametry, i přesto muselo vozidlo řešit poměrně složitou trasu s dálničními sjezdy a křižovatkami s reálným provozem. Dá se to tedy rozhodně považovat za krok kupředu v technologii, která teprve přichází k životu.
Více na stránkách Techcrunch.
NASA bude provozovat vlastní kanál na Netflixu
Netflix a NASA oznámily partnerství, které přinese živé vesmírné programy přímo na streamovací platformu, a to již letos v létě. Předplatitelé se mohou těšit na živé přenosy startů raket, výstupy astronautů do volného prostoru a pohledy na Zemi z Mezinárodní vesmírné stanice, stejně jako na další obsah z bezplatné streamovací aplikace NASA+.
Více na stránkách Techcrunch.
Jak se Google vypořádává s klesajícími příjmy z reklam kvůli AI?
Standardní vyhledávače začínají mít poměrně velké problémy, a to často kvůli svým vlastním výtvorům. Vezměme si například Google. V základu jde o reklamní agenturu, která vydělává primárně na prodeji umístění ve vyhledávání dle klíčových slov. Co když ale přijdou nástroje jako Gemini nebo ChatGPT, které dokáží získat lepší informace a zároveň obejít vyhledávače?
Jeden ze způsobů, jakým se Google snaží s problémem vypořádat, je třeba Offerwall. Ten umožňuje provozovatelům webů získat nové cesty doručení obsahu, vyplňování průzkumů apod. Nová funkce v Google Ad Manageru využívá také umělou inteligenci k optimalizaci zobrazení a dnes ji využívá v testovacím režimu asi tisícovka firemních zákazníků.
Více na stránkách Techcrunch.
Gemini CLI je nástroj pro provoz AI přímo v terminálu
Google před pár dny spustil kromě jiného také vlastní Gemini CLI, tedy rozhraní pro umělou inteligenci, které je přístupné skrze terminál (příkazový řádek v linuxovém OS). Ten umožňuje propojení s modely Gemini AI přímo s lokálním prostředím a provádění úkolů skrze přirozený jazyk.
Od Googlu jde o pokus zapojit AI do procesu vývoje podobně, jako se o to snaží Open AI s Codex CLI.
Více na stránkách Techcrunch.
Kdo bude pohánět Siri? OpenAI nebo Anthropic?
Asistentka Siri, kterou využívají zařízení od Applu, se možná dočká updatu. V nové zprávě se totiž hovoří, že by ji mohl začít napájet jeden z AI modelů, a to buď od OpenAI, nebo Anthropicu. Byl by to vcelku velký odklon od dosavadního fungování, které spočívalo na interním vývoji LLM Siri. I když dnes již Siri dokáže modely využít, Apple pravděpodobně uvažuje o nějakém hlubším zapojení jazykových modelů, v jejichž vývoji dnes sám spíše zaostává.
Více na stránkách Techcrunch.
Apple má s filmem F1 zásah do černého
Ve filmovém průmyslu se objevil snímek z dílen Applu s názvem F1. Asi málokdo by čekal, že se tím společnost trefí do správného místa, ale přesně to se povedlo. Film v kinech láme rekordy a je na cestě k tomu, aby překonal Napoleona, který byl od Applu dosud nejvýdělečnější. F1 má již teď globální tržby přes 144 milionů dolarů.
Ono se možná ani není čemu divit, když za dílem stojí režisér Joseph Kosinksi, který má za sebou vizuální skvosty jako Top Gun: Maverick.
Více na stránkách Techcrunch.
Donald Trump údajně našel kupce pro TikTok
Pojďme na krátkou zprávu týkající se situace s TikTokem v USA. Donald Trump totiž oznámil, že prý našel kupce pro americké křídlo společnosti. Tedy ať jsme přesnější, našel skupinu “velmi bohatých lidí”, kteří mají o nákup zájem. Zároveň ale dodal, že bude s největší pravděpodobností potřebný souhlas prezidenta Si Ťin-pchinga.
Možná se tak TikTok konečně dočká klidu poté, co byl již rozsudek nad pozastavením nebo “vyhoštěním” několikrát odložen.
Více na stránkách Techcrunch.
Obsah pro dospělé schovaný za sken občanky
V dospěláckém průmyslu se možná začnou dít věci. Nejvyšší soud Spojených států amerických totiž vydal klíčové rozhodnutí, kterým otevřel cestu k celoplošnému ověřování věku při přístupu na stránky s pornografickým obsahem.
Vše v základu vychází z texaského zákona, který vyžaduje po webových stránkách s materiálem sexuální povahy ověření věku návštěvníků, a to skrze ověření dokladu totožnosti.
Kritici namítají, že by mohl být tento zákon použit k omezení přístupu na stránky s LGBTQ+ tématikou nebo sexuální výchovou.
Více na stránkách Techcrunch.