Banky po celém světě si neustále navzájem přebírají zákazníky. Dokazuje to studie, ve které autoři vyzpovídali vysoce postavené vedoucí zaměstnance bank. Každý osmý bankovní lídr (12 %) uvádí, že jeho banka ztratila 30-40 % svých stávajících zákazníků kvůli špatné zákaznické zkušenosti. Míra úbytku zákazníků se pohybuje na úrovni 20 %.
Banky se nedokáží dostatečně rychle naladit na vlnu digitální transformace. Právě to má za následek, že jim uniká možnost získat nové zákazníky, což si myslí dvě třetiny (64 %) vedoucích pracovníků v bankách. To má navíc přímý dopad na hospodářské výsledky bank. To vede k tomu, že tři čtvrtiny dotázaných bank se v letošním roce snaží urychlit svou digitální transformaci.
Banky jsou muzea technologií
Většina tradičních bank stále využívá zastaralé softwarové a hardwarové řešení, z nichž většina je již bez podpory a jsou často na konci životnosti. Pokud tak chtějí banky zůstat relevantní a efektivně konkurovat, je pro ně zásadní upřednostnit digitální transformaci. Novým technologiím jako je AI se často brání úplně.
Vedoucí pracovníci a manažeři bank se shodují v názoru na rychlost, jakou banky potřebují ke spuštění nějaké inovace. Například uvedení nového produktu na trh v nové kategorii trvá přibližně 4,3 měsíce, zatímco uvedení nového produktu na stávající trh trvá v průměru 3,8 měsíce. Aktualizace produktů na stávajících trzích trvá 3,5 měsíce.
Pro představu, vedoucí pracovníci a manažeři v bankách po celém světě se domnívají, že dodání nových verzí a aktualizací produktů trvá celé jedno čtvrtletí. Podle autorů zmíněného průzkumu právě v tom spočívá zásadní problém. Banky žijí v iluzi, že představení inovace je velmi pomalý proces. Ve skutečnosti by však banky měly být schopny vše výše uvedené zvládnout během několika dnů, ne-li hodin.
Zdroj: 10x banking, Global banks and the transformation illusion slowing their progress