Co nového se během května událo ve světě e-commerce? Sledujte náš měsíční zpravodaj, kde shrneme 5 nejdůležitějších zpráv, které byste si rozhodně neměli nechat ujít. To nejzajímavější z e-commerce na jednom místě.
1. Albatros buduje konkurenci Knihobotu a Reknih
Největší vydavatelská skupina v České republice vstupuje na trh použitých knih, a to především díky tuzemským značkám Knihobot a Reknihy, které jí připravily půdu. Albatros Media získala 30% podíl ve společnosti Elibro za nezveřejněnou částku a získala podíly v českém a slovenském internetovém starožitnictví a prodejně elektroniky zaměřené na audioknihy.
Díky této akvizici chce naskočit na trend udržitelného přístupu k podnikání a mezi nové tituly zařadit i ty použité. Podle šéfa Albatrosu sleduje český knižní trh v současnosti tři hlavní trendy – zintenzivnění digitálních formátů, zájem o vrácení starých knih a obliba cizojazyčné literatury. [1]
2. Díky Trustpay platíme v obchodech po celé Evropě. Nenápadná firma vydělává stamiliony
Od roku 2009 rodinná slovenská firma TrustPay dodává platební řešení pro internetové obchody. Její hlavní výhodou je individuální výběr platebních metod pro různé země, ve kterých daný e-shop působí. David Rintel, který dnes stojí v čele platební brány, žádal o licenci už na vysoké škole. V Trustpay však začínal na obchodní pozici. Do vedení společnosti se dostal v roce 2015. Tehdy získal pozici výkonného ředitele, kterou mu přenechal jeho otec.
Trustpay do dnes není financována žádnými externími zdroji investorů. Cílem je se tohoto faktu udržet i v budoucnu. I přes to, že firma nemá investory, podařilo se jí během loňského roku utržit 30,4 milionu eur. [2]
3. Nastartovanou kariéru vyměnila za nejistý byznys. Její cyklodresy zažívají úspěch
Úspěšná podnikatelka Andrea Podstrelencova dokázala vybudovat stamilionový byznys s prodejem stylových cyklodresů. Andrea začínala jako zaměstnankyně v korporátu. V roce 2015 se ale rozhodla změnit svůj život a začít podnikat. S velkou odvahou a vírou ve svůj nápad se pustila do výroby a prodeje cyklodresů s originálním designem a kvalitními materiály.
Její značka rychle získala popularitu a dnes se řadí mezi přední hráče na trhu s cyklistickým oblečením. Holokolo má letos dosáhnout tržeb okolo 140 milionů korun a ziskovosti v milionech. Její úspěch je inspirativní příklad toho, jak odhodlanost a podnikatelský duch mohou přeměnit život a přinést finanční úspěch. [3]
4. Krypto peněženka Trezor chce zdvojnásobit prodej, podaří se jí to?
Při posledním bullrunu firma SatoshiLabs, která stojí za světově proslulou krypto peněženku Trezor, utržila 1,3 miliardy korun. Prodej hardwarových peněženek přinesl společnosti zisk ve výši 700 milionů.
V tuto chvíli, kdy se několik měsíců na trhu krypta neděje nic významného, se utlumil i prodej peněženek. Mezi tím ale Matěj Žák svoji společnost připravuje na rekordní růst. Společnost odhaduje, že jejá tržby za prodej Trezoru mohou dosáhnout dvojnásobku celých historických tržeb. [4]
5. Až 33 % zákazníků požaduje same-day doručení. Jak zkrátit dodací lhůtu na minimum?
V digitálním věku elektronického obchodování hraje dodací lhůta důležitou roli při vytváření a udržování spokojenosti zákazníků. Dodací lhůta představuje časové rozpětí mezi objednáním zboží a jeho doručením na místo určení. Tato lhůta má zásadní vliv na spokojenost zákazníků, pověst společnosti a celkovou úspěšnost online transakce. [5]
Pro získání konkurenční výhody v oblasti dodacích lhůt stačí spolupracovat s Authentica Fulfillment. Přechod k fulfillmentovým službám umožňuje prodloužit dobu cut-off time, což je nejzašší doba, do které jsou přijaté objednávky zpracovány a předány dopravci tentýž den až na 18:00. V praxi to znamená, že pokud zákazník ve vašem e-shopu odešle objednávku do 18:00, už druhý den je mu zásilka doručena. [6]
Závěrem
Je vidět, že se česká e-commerce vyvíjí a e-shopy se musí přizpůsobovat, aby dokázaly na trhu dobře prosperovat. Zákaznicí jsou stále náročnější, zvyšují se ceny energií, ceny za prostory, nároky na obaly a spoustu dalších. Jestliže přesně tyto problémy řešíte a chcete se jich alespoň částečně zbavit, nezapomeňte prozkoumat možnost outsourcingu logistiky svého e-shopu v podobě fulfillmentu. Přesně tyto body za vás totiž dokáže vyřešit!