Zakladatelky Týdne podpory českých značek a online tržiště UDRUMI Nela Hanáková, Dagmara Černíková a Kateřina Lusková

Podle agentury Stem letos 80% Čechů šetří a proto si Týden podpory českých značek klade za cíl přiblížit lokální producenty lidem a tím podpořit českou ekonomiku. Celý týden odstartuje v pondělí 14. listopadu online summitem, kde své zkušenosti představí farmářské tržiště Scuk, síť prodejen Bezobalu, crowdfundingová platforma HitHit, čokoládovna Steiner&Kovarik nebo třeba česká značka Elka Lounge. Vyvrcholením celého týdne bude offline událost Slou Days, která se bude konat 18. a 19. listopadu v Pražské tržnici. 

„Nějakou dobu jsme krizi na trhu řešili jen interně. Ale postupem času se k nám dostávalo více a více informací o problémech nejen značek, se kterými spolupracujeme, ale i dalších projektů na podobné vlně. Třeba firma Bezobalu letos musela vyhlásit kampaň na svou záchranu. Kampaň byla sice úspěšná, ale příští rok je pro ně stále nejistý. Takže jsme se rozhodli pod záštitou UDRUMI uspořádat osvětovou kampaň s názvem Týden podpory českých značek. Spojujeme síly se značkami, jako právě Bezobalu, nebo s online farmářským tržištěm Scuk, abychom pomocí rozhovorů lidem připomněli, jak důležité je české značky podporovat, obzvlášť v době krize.“ říká Dagmara Černíková, zakladatelka lokálního online tržiště UDRUMI.

Týden podpory českých značek je rozdělený do dvou částí. Tou první je třídenní online summit, který probíhá od 14. do 16. listopadu v odpoledních a večerních hodinách.  V rámci summitu se lidé mohou připojit online k jednotlivým rozhovorům předních českých značek, které budou mluvit o zkušenostecha pohledu na současnou situaci na trhu. Celý program lidé najdou na www.podporujemeceskeznacky.cz. Na online summit navazuje offline událost Slou Days a to ve dnech 18. a 19. listopadu v Pražské tržnici, kde mohou lidé přímo podpořit konkrétní značky. 

„Zákazníci se často v době krize uchylují k nákupu levného zboží z dovozu a nehledí tolik na kvalitu a původ. Proto chceme Týdnem podpory českých značek apelovat na české zákazníky, aby na Vánoce mysleli na české značky, které je nyní potřebují více než kdy jindy. A tento tlak cítíme i ze strany našich tvůrců na UDRUMI, kteří pociťují klesající poptávku a hledají cesty, jak se přiblížit zákazníkům. Celou akcí chceme lidem ukázat, co všechno stojí za výrobou a cenou jednotlivých produktů a proč je lepší koupit jeden kvalitní produkt z Česka než tři ze zahraničí,“ vysvětluje Nela Hanáková, spoluzakladatelka online tržiště UDRUMI. 

Slou Days jsou tady již po čtrnácté. Letos v novém kabátě.

Na Slou Days se představí více než 80 tvůrců, kteří vyrábějí své produkty na území Česka nebo Slovenska a v materiálech i výrobě dbají na principy udržitelnosti. Kromě samotného tržiště budou mít návštěvníci postaráno i o bohatý doprovodný program plný přednášek a workshopů. Nebude chybět také velká vánoční soutěž, food zóna nebo například večerní koncert. 

Slou Days letos poprvé, stejně jako Týden lokálních značek, pořádá udržitelné online tržiště UDRUMI. Díky tomu se na akci objeví více druhů udržitelných produktů a zákazníci budou mít širší výběr. 

„Věříme, že se nám touto akcí podaří přiblížit lokální značky více k českým zákazníkům. Je důležité, abychom se spojili a nejen teď před Vánoci, ale i v průběhu celého roku, podpořili české produkty svým nákupem. Chceme apelovat na zákazníka, aby vybíral s rozvahou a s vědomím, že pokud nyní dáme české značky na druhou kolej, příští rok jejich produkty už nemusíme na e-shopech najít.“ doplňuje Kateřina Lusková, spoluzakladatelka online tržiště UDRUMI.   

Avatar Autor
Radim Oulehla

Nadšenec do e-commerce, online marketingu a FinTechů. Chorobný minimalista a odpůrce nesmazaných e-mailů. Spoluzakladatel Podpořit.cz.