Zdroj: Purple Trading
V kompetitivním prostředí finančních brokerů je těžké vymezit se oproti konkurenci. Purple Trading vsadili na poněkud neobvyklou kartu – kvalitní informační servis a konstantní přísun vzdělávacích webinářů – to vše od pondělí do pátku, každý týden. A zdá se, že se to opravdu vyplácí.
Pokud zadáte do Googlu kombinaci slov “Webináře tradingu”, vyskočí vám na prvním místě, ihned za reklamami, odkaz na brokera Purple Trading, o kterém jsme si tu psali nedávno. A je pro to důvod. Tento broker totiž kromě CFD a Forex instrumentů nabízí ještě něco – bezplatné vzdělání, a to nejen pro své klienty, ale kohokoliv, kdo má zájem. Jistě, v dnešní době pořádá bezplatné webináře, jakožto zdroj k zaujmutí potenciální klientely mnoho, brokerů, avšak v Purple Trading nejde pouze o webináře.
Jaroslav Tupý se na finančních trzích pohybuje už od divokých devadesátek. Bez nadsázky lze říci, že se tradingu věnoval ještě v dobách, kdy jste k zadávání pokynů potřebovali telefon. Sám vzpomíná na své začátky, kdy se pracně snažil sehnat jakékoliv vzdělávací materiály k obchodování futures, kterému se tehdy věnoval: “Pro nás Čechy to tehdy byly úplné začátky, prakticky tady nikdo o obchodování nic pořádně nevěděl”. Avšak vytrval a postupně se z něj stal jeden z nejvýznamnějších obchodníků v Česku a na Slovensku, pro své zkušenosti často zvaný do ekonomických relací České televize či na přednášky vysokých škol.
V Purple Trading můžete tohoto matadora české tradingové scény potkat hned 3 dny v týdnu na jeho webinářích. Mít možnost sledovat zkušeného obchodníka v praxi, je jedním z hlavních taháků. Jedná se totiž o poměrně efektivní způsob vzdělávání se. Je to vlastně podobné, jako kdybyste se učili vařit a pustili si u toho video, na kterém vaří šéfkuchař. Avšak Jaroslav Tupý je pouze jedním z několika dalších členů týmu obchodníků, kteří si říkají Purple Trading Club a kteří si dali za úkol pozvednout úroveň tradingu u nás.
Jaroslav Tupý z Purple Trading, Zdroj: Purple Trading
Seznamte se: Purple Trading Club
Od pondělí do pátku pořádají členové Purple Trading Clubu online webináře, jejichž cílem je pomoci českým a slovenským obchodníkům dosahovat lepších výsledků. A dělají to hned několika různými způsoby. Kromě již zmíněných praktických ukázek obchodování v přímém přenosu v rámci tzv. Trading Room webinářů, mají diváci možnost sledovat také informačně nabyté webináře, shrnující nejdůležitější události na trzích či dokonce odlehčenější formu tržní žurnalistiky kombinující informace se zábavou.
Purple Trading infoservis od pondělí do pátku
Webináře Trading Room
Zejména v začátcích může být pro obchodníky těžké představit si, jak vlastně takový online trading probíhá. Teoretických příruček a ebooků totiž existuje opravdu mnoho a vesměs všechny jsou dostupné online a zdarma, avšak dostat se k tradingové praxi, to už je horší. A tak zatímco jsou aspirující obchodníci za získání praktických dovedností často nuceni platit, v Purple mají tu samou možnost zcela zdarma. Stačí si vybrat webinář na této stránce a poté se na něj přihlásit.
Koncept je jednoduchý – diváci sledují zkušeného obchodníka, jak demonstruje svou obchodní strategii na opravdovýchtrzích a na živém účtu. Mají přitom možnost se jej doptávat na detaily jeho obchodování, v případě, že jim není něco jasné. A právě ona možnost sledovat někoho zkušenějšího, jak si poradí s nástrahami trhu a pozorovat, jak za pochodu přemýšlí nad jejich vyřešením, je něco, co zejména začínajícím obchodníkům dá opravdu hodně.
Zpravodajství z trhů
Kromě praktických dovedností mají obchodníci díky Purple Trading také možnost udržovat si konstantní přehled o aktuálním dění na trzích. Každé úterý vysílá hlavní analytik Purple Trading, Petr Lajsek, informačně laděný webinář. Na něm se snaží dohromady s Jaroslavem Tupým splnit mnohdy nelehký úkol – během hodiny vysílacího času poskytnout divákům co nejpřehlednější vhled do aktuální situace na Forexových, komoditních či akciových trzích a vysvětlit jim, co to znamená v kontextu tradingu.
Opět zde je vidět onen zmiňovaný důraz na vzdělávání obchodníků. Protože i když Petr Lajsek plní roli analytika, který vysvětluje nejrůznější ekonomické reporty, je s ním stále také Jaroslav Tupý, který se svými více než 25 lety praxe zasazuje tato ekonomická data do kontextu tradingu. Jak tato dvojka působí naživo, se můžete přesvědčit na záznamu videa níže nebo se můžete přihlásit ke sledování nadcházejícího dílu.
Finanční trhy zábavně na závěr týdně
Napadlo vás někdy, že memes a další internetové vtípky mohou být nositelem informací o invesičních trzích? Závěr týdne se v Purple nese v poněkud netradičním duchu. Analytik Petr Lajsek je totiž kromě odborníka na investice také velkým fanouškem internetového humoru a této své vášni nechává každý pátek volný průchod. To když v rámci svého pořadu Investiční Memento prochází memes, které si mezi sebou sdílejí nadšenci do investic na diskuzních fórech a sociálních sítích a vysvětluje události, na které tyto vtípky reagují. Vzniká tak jakýsi unikátní mix zábavy a zpravodajství, kdy se během deseti minut nenásilnou formou dozvíte, jaká témata hýbou investorskou komunitou a jak na ně reagují samotné trhy. Celé video má obvykle něco přes deset minut a sledovat jej můžete přímo na youtube channelu Purple Trading.
Vyplácí se podobný obsah?
Každému je asi jasné, že produkovat takové množství obsahu musí stát nejen ohromné množství úsilí a času a to nejen členy Purple Trading Clubu, které vidíme na obrazovkách. Nabízí se tedy otázka, zda se to vyplatí. Broker samotný tvrdí, že jeho cílem je vzdělávat komunitu českých a slovenských obchodníků tak, aby měli větší šanci na možný zisk. Tento cíl je poměrně těžce měřitelný, protože výše zmíněné webináře jsou dostupné široké veřejnosti a mohou na ně chodit i obchodníci s účtem u konkurence.
Faktem však zůstává, že Purple Trading se už několik měsíců po sobě chlubí tím, že jeho klienti patří mezi nejziskovějším v Evropě a své tvrzení podkládá srovnáním ziskovosti klientů konkurence. A ačkoliv nelze posoudit, do jaké míry stojí za ziskovostí klientů Purple Trading výše zmíněné webináře, výsledek je to určitě velmi pozitivní.
Zdroj: Purple Trading, partnerský článek
CFD jsou složité nástroje, u kterých je vysoké riziko rychlé ztráty peněz v důsledku pákového efektu. U 69,5 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s CFD (rozdílovými smlouvami) u tohoto poskytovatele ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých prostředků. Obchodování s cizími měnami na marži s sebou nese vysokou míru rizika a nemusí být vhodné pro všechny investory.
Vysoká míra pákového efektu může působit ve váš prospěch, ale i neprospěch. Než se rozhodnete obchodovat foreign exchange, měli byste pečlivě zvážit své investiční cíle, úroveň zkušeností a ochotu riskovat. Existuje možnost, že byste mohli přijít o část nebo celou svou počáteční investici, a proto byste neměli investovat peníze, které si nemůžete dovolit ztratit. Měli byste si být vědomi všech rizik spojených s obchodováním foreign exchange a v případě pochybností byste měli požádat o radu nezávislého finančního poradce.
Veškeré názory, zprávy, výzkumy, analýzy, ceny nebo jiné informace obsažené v tomto dokumentu jsou poskytovány jako obecné informace k trhu a nepředstavují investiční poradenství. Společnost L.F. Investment Limited nepřebírá odpovědnost za jakoukoli ztrátu nebo škodu, zejména včetně ušlého zisku, které mohou přímo nebo nepřímo vzniknout v důsledku toho, že použijete nebo se spolehnete na tyto informace. Purple Trading je kyperská národní ochranná známka (č. 85981), národní ochranná známka Spojeného království (č. UK00003696619) a ochranná známka Evropské unie (č. 018332329) vlastněná a používaná společností L.F. Investment Limited, 11, Louki Akrita, CY-4044 Lemesos, Kypr, licencovanou kyperskou investiční společností regulovanou institucí CySEC, s licencí č. 271/15.