Nabídnout e-shopům takové platební metody, které jim umožní snadnou expanzi na mezinárodní trhy – to je cílem slovenského fintechu TrustPay, který již čtrnáctým rokem pomáhá obchodníkům z celé Evropy implementovat populární a hojně využívané platební metody. Mezi těmi v Česku a Slovensku dominuje ze 75 % platba kartou online, z 15 % platba pomocí platebních tlačítek a z 10 % mobilní peněženky. TrustPay, kterému v současné době důvěřují tisíce e-commerce hráčů napříč evropskými státy, nově expanduje na český trh. Objem plateb zprostředkovaných TrustPay během jednoho roku pak dosahuje řádu miliard eur.
Slovenská fintechová společnost TrustPay vstupuje na český trh. Rozšiřuje tím portfolio stávajících desítek zemí, v nichž doteď působila. V každé zemi pak TrustPay do své platební brány integruje lokální platební metody, což je v případě expanze internetových obchodů klíčové. Díky tomu dnes TrustPay svým klientům nabízí více než padesát různých způsobů online placení.
„Otevírání dveří nových trhů je od počátku nejen posláním TrustPay, ale i jeho podstatou. Stejně jako e-shopy, kterým pomáháme, jsme i my od svého vzniku smýšleli globálně a chtěli, aby lokální platební metody mohly snadno a rychle nabídnout e-shopy po celé Evropě. Placení online již totiž není pouze výhradou karet MasterCard nebo Visa, ale vedle nich také nespočtu stále vznikajících lokálních metod. Chceme proto českým obchodníkům poskytnout i tyto možnosti,“ vysvětluje David Rintel, spoluzakladatel a CEO TrustPay.
Zavádění moderních platebních metod je v oblasti e-commerce rostoucím trendem a pro obchodníky může být klíčové. To potvrzují data TrustPay, podle kterých příliš komplikovaný proces placení zakončený platební metodou, kterou zákazník nezná, dokážou od nákupu nakonec odradit. Čeští obchodníci tímto budou moci při evropské expanzi svým zákazníkům nabídnout lokální platební metody, na které jsou v jiných zemích nakupující zvyklí.
„V uplynulých čtrnácti letech se ukázalo, že platební metody mají na ekonomické výsledky e-commerce obchodníků velký vliv. To, zda obchodník nabízí lokální platební metody, je pak klíčové pro vybudování důvěry v obchod a může rozhodnout, zda zákazník platbu provede, či naopak neprovede. Těšíme se, až naše služby budeme moci nabídnout i českým hráčům,“ dodává Karin Milková, obchodní ředitelka TrustPay.
Ze Slovenska do celé Evropy
Společnost TrustPay vznikla v roce 2009 a stala se tak prvním poskytovatelem platebních metod ve střední Evropě. Záhy se rozšířila dále do Evropy, kde do své brány začala integrovat lokální metody, populární v daných zemích. E-shopům a dalším online obchodníkům tak nabízí například v Německu populární Giropay, rakouský EPS či polský Blik a mnoho dalších. TrustPay si zakládá především na tom, aby obchodník mohl svým klientům nabídnout portfolio platebních metod snadno a rychle.
Dnes na služby TrustPay spoléhá tisíce obchodníků po celé Evropě. I proto roční objem zprostředkovaných plateb dosahuje řádu miliard eur v 65 světových měnách. Podle dat TrustPay mezi nejpopulárnější platební metody v Česku a na Slovenskupatří ze 75 % platba kartou online, z 15 % platební tlačítka a z 10 % využívání mobilních peněženek typu Google Pay a Apple Pay. Právě mobilní peněženky v uplynulém roce získaly na popularitě – počet transakcí provedených pomocí Apple Pay vzrostl 23krát oproti roku 2021, Google Pay pak 7,5krát. Objem plateb těmito metodami přitom vzrostl meziročně desetkrát. Pro srovnání, nejpopulárnější platební metoda v Německu, Giropay, dokáže zasáhnout až 45 milionů potenciálních uživatelů, což představuje 80 % z celkového počtu uživatelů online bankingu.
„Ačkoli platby kartami jsou u nás stále nejpopulárnější, sledujeme stále vzrůstající oblibu alternativních metod, zejména pak mobilních peněženek Google a Apple Pay. Do budoucna u nich odhadujeme další růst,“ uzavírá Milková.
Zdroj: Tisková zpráva TrustPay