Poskytovatel platebních služeb PayU rozšířil svou nabídku o možnost rychlého a bezpečného online placení pomocí služby Click to Pay.
Díky této integraci mohou zákazníci e-shopů, které používají PayU, platit kartami Mastercard ještě snadněji a rychleji – bez nutnosti zadávat citlivé údaje z karty či je ukládat do aplikací a prohlížečů. PayU, přední středoevropský poskytovatel online plateb, tak ve spolupráci s Mastercard reaguje na rostoucí preference zákazníků pro rychlé a pohodlné platební metody. Podle nejnovějšího průzkumu Mastercard platí 65 % českých online zákazníků převážně kartou, přičemž zájem o digitální peněženky, jako je Click to Pay, stále roste. Zatímco v roce 2020 digitální peněženky využívalo pravidelně jen 13 % zákazníků, aktuálně je přes digitální peněženky realizováno 44 % transakcí zpracovaných platební bránou PayU.
Digitální peněženky – bezpečnější způsob placení
Digitální peněženky si zákazníci oblíbili z několika důvodů. Nakupují často na různých zařízeních, zejména mobilních telefonech, a oceňují rychlost a pohodlí, které nabízí možnost platby jedním kliknutím z mobilu, tabletu i počítače. Bezpečnost je však klíčovým faktorem – na rozdíl od opakovaného zadávání údajů z karty nebo jejich ukládání v prohlížečích a aplikacích je Click to Pay založen na tokenizaci, která nahrazuje číslo karty náhodně generovaným tokenem. Uživatel aktivuje Click to Pay pouze jednou v prostředí Mastercard a následně jsou platby zabezpečeny touto moderní technologií.
„Tokenizace je zárukou maximální bezpečnosti. Zákazník si jednoduše uloží platební kartu do svého platebního profilu a pak ji při nakupování v e-shopech může jen opakovaně využívat. Už není třeba neustále zadávat platební, dodací a fakturační údaje ani hesla, všechny informace jsou bezpečně uloženy pomocí pokročilé platební technologie Mastercard. Click to Pay je výhrou pro spotřebitele, obchodníky i vydavatele platebních karet,“ vysvětluje Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.
Bez preferované platební metody zákazníci často nákup nedokončí
Schopnost obchodníků nabídnout zákazníkům preferované platební možnosti je zásadní. Podle dat PayU přeruší přibližně polovina zákazníků nákupní proces, pokud nemají k dispozici svou oblíbenou platební metodu.
„Naším primárním cílem je, aby e-shopy a prodejci mohli nabízet stále žádanější možnosti platby a oslovovali tak co největší počet zákazníků,“ říká Martin Prunner, Country Manager PayU pro Česko a Slovensko. „Doba, kdy se za objednávky platilo v hotovosti kurýrovi, je dávno pryč – dokládají to relevantní oborová šetření, naše vlastní data i nejnovější průzkum od Mastercard. Spotřebitelé chtějí platit nejen bezpečně, ale také rychle a pohodlně, a metoda Click to Pay splňuje tato kritéria,“ dodává.
PayU při zavádění nových platebních metod vždy přihlíží k místním specifikům a v Česku je u online nákupů důraz na rychlost a pohodlí zvlášť výrazný.